Veckans sminkning...

Nu så, då drar vi igång då!

Tyvärr så får jag inte riktigt till bilderna med kameran, det blir mycket svagare än vad det egentligen är, men provade lite olika inställningar och denna gav de bästa bilderna.
Man ser i vartfall. Men den är som sagt egentligen lite mörkare.

 
 


Syns kanske inte så jättebra, men så här har jag i vart fall gjort.

Börja med att lägga en bas som passar just dig, din hudtyp och de resultat du är ute efter. Lägg valfri rouge.
Välj vilken färg du vill göra skuggningen i, jag valde att använda bruna toner för att slippa rota runt i sminkväskan. Denna sminkning passar i de flesta färger.
Du behöver 2 olika highlighter, 2 olika shader, eyeliner, kajal och mascara.

Börja med att lägga en ljus skimmrande highlighter på hela ögonlocket. Från fransrad upp till ögonbryn, från ögonvrån  ut till tinningen. Lägg även en tunn linje längs med hela den undre fransraden. Ta ytterligare en highligt, jag valde en som är silvrig och kraftigt skimmrande. Lägg lite under böjen på ögonbrynet och i ögonvrån och ut en bit på ögonlocket. Hur långt spelar inte så jättestor roll då den kommer att sotas ihop med den bruna skuggan.
Ta en riktigt mörk skugga, jag använde mig av en matt brun skugga. Lägg på hela ögonlocket upp till globlinjen. Måla ut som en liten vinge ut mot tinningen, upp mot ögonbrynet med den bruna.
Lägg även en tunn linje under den undre fransraden. Se till så att den inte blir för skarp.
Titta på den sista bilden, om man dra en böjd linje mellan toppen på eyelinern och tippen på ögonbrynet så möts de. Måla ut en vinge som har den yttre kanten längs med denna osynliga linje, inte hela vägen utan kanske halva. Man ser lite på skuggningen på den näst sista och den sista bilden att jag målat ut denna vinge.
Skugga inte kantena på denna skuggning, och om det är ojämt så gör det inget. Ta ny en ljusare skugga. Jag valde en bronsaktig med lite skimmer i. Ta en ganska stor och lös borste och arbeta in den ljusa skuggan längs med kantera på den mörka, på så sätt kommer den mörka skuggan att sotas ihop med den ljusa. Måla sedan med den ljusa ganska långt upp på ögonlocket. Lämna enbart ett litet utrymme mellan skuggan och ögonbrynet. Lägg även in denna skugga i linjen under den undre fransraden.
Ta en kajal och måla på insidan av undrefranraden. Alltså på slemhinnan. Vill man kan man även måla på den övre. Se till att du får jämt med färg hela vägen och i ögonvrån. Ta valfri eyeliner, jag tycker att man ska använda en flytande i detta fall. Jag tog en skygga som jag målade på med fuktig borste. Lägg linjen längs med hela den övre fransraden. Gör den tunn och skarp. Den får gärna bli lite tjockare längst ut. Måla även ut en liten vinge öven på den. Räcker med ett par milimeter.
Avsluta med mascara och fyll i ögonbrynen.

Detta är kanske ingen vardagsmakeup, så vida man inte använder ganska neutrala färger. Men det passar perfekt till fest.

Glöm inte att ni kan maila in makeupbidler så gör jag dom som veckans makeup!

Hoppas att ni förstod min förklaring.. =P

Malle - svårt att förklara ibland...

Kommentarer
Postat av: Louise

Jättefint!

2009-01-15 @ 20:16:32
URL: http://louisekarin.blogg.se/
Postat av: Melina

Hej! :)

Ja jag har haft det jättebra, du då?



Haha jag tänkte faktsikt höra av mig imorgon angående det. För mig spelar det inte så jättestor roll faktiskt.. men nu i slutet av januari? Är ledig varje fredag.. för mig spelar det inte så stor roll. Vad passar er bäst? :)

Kram

2009-01-15 @ 20:17:55
URL: http://meliinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0