Jävla folktandvården...

Var ju hos tandläkaren i morse och jag är arg. Inte på de tandläkarna, eller kirurger som de egentligen är, eller mina små söta gummor på lijleforstorgs folktandvård. De jag är sur på är bitterfittorna på Knivsta folktandvård.

Som jag nämnt tidigare så blev jag riktigt illa behandlad av en tandläkare. För att göra historian väldigt kort, jag var 5-6 år, tandläkarhelvetet drog ut tänder på mig utan bedövning. Visserligen var de lite lösa, men långt ifrån lösa nog. När jag då blev ledsen, blödde som fan och vägrade öppna munnen (hon ljög förövrigt om vad hon skulle göra) så skrek hon och skällde ut mig som satan för hon hade tydligen bråttom till sina ungars dagis...
Hon fick sparken kort därefter.

Jag ska nu ta bort alla mina visdomständer då de börjar stanna i växten pågrund av platsbrist. Jag vill bli sövd, PUNKT!
Får jag det? NEJ!
Är inte smärtan jag är rädd för, smärta är en övergående sak, utan det är det att jag vill inte behöva ligga där och veta vad dom ska göra, höra hur det knakar i benen, känna huvudet röra sig när de försöker vicka bort tanden.

Man kan ju ha nån slags tandläkarprenumeration. Vet inte vad det heter, men man betalar en fast avgift i månaden, och så är den mesta tandvården gratis sen. Jag blev erbjuden det av en jubelidiot i knivsta när jag fyllt 20, men med orden att tyvärr kan du inte längre gå med i det här programmet då man måste va under 19 för att börja. Va synd att vi glömt fråga dig om du vill vara med.
(Man kan ju vilja se folk draggas upp från fyrisån för mindre)

Sa det till kirurgen idag, och då får jag veta att man kan gå med när som helst, finns ingen åldersgräns. Däremot kan jag inte gå med nu då jag måste vara färdignehandlad med visdomständerna innan.
Så om jag vill bli sövd, då kostar det 15 000 Kr bara för narkosen, sen kommer kostander för kirurg och uttagandet för tänderna. HAde jag haft prenumeratione kostar det 2500 Kr.

TACK FÖR DEN!
Åh är så trött på de där jävla intelligensbefriade tanterna där. Dom kan ju fan knappt stava till sitt eget namn, kanske är det därför alla nya som börjar där slutar inom ett år.

Så jävla irriterad!!

Nu ska jag istället behöva gå igenom det minst två gånger, upp till fyra gånger beroende på hur det går att få ut tänderna. Jag kommer få nått lugnande som har en 50/50 chans på att verka överhuvudtaget... JA MEN DET KÄNNS JU SKITTRYGGT!!

Nä nu ska jag fortsätta med tvätten och sen ta en promenad och försöka bli av med lite ilska...

Malle - jävla bitterfittor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0