Ett samtal från Farbror blå...

Som ni vet blev jag ju hotad på juldagen.
Idag när jag kom tillbaka från lunchen så hade jag ett missat samtal med tillhörande röstmedellande. Det var från polisen i Uppsala som ville att jag ringde upp. Konstigt tyckte jag eftersom det oftast inte hör av sig nått mer.

Jag anmälde en kille för över två år sen för skadegörelse (han fickk bo hos mig ett tag på grund av att han va tvungen att hitta lägenhet, och sen bestämde han sig för att flytta och trasha min lägenhet innan han drog)., eftersom han då även hällt en massa rengöringsmedel i min mat så ville polisen även anmäla honom för försök till misshandel vilket jag och mamma bestämde oss för att göra. Och efter att jag varit där så hörde jag inget allt förens en massa månader senare då jag fick hem ett brev att utredningen var nedlagt på grynd av för få bevis, väntat besked.

Men ringde upp i vart fall och de ville återigen höra mitt vittnes mål och kolla om jag kunde komplettera med lite uppgifter osv... Så berättade allt igen. Och han blev jätteupprörd och berämde mig för att jag anmält och sa att jag skulle stå på mig. Jo visst sa jag, men jag har fått sparken därifrån, då blev han rasande.. :P
Men men, anledningen till att han ringde var för att på grund av brottsrubriceringen så är killen skyldig mig pengar enligt svensk lag. Och han ville kolla om jag var intresserad av att inkassera detta.
Och visst fan är jag det.. så imorgon ska jag ringa till brottsoffersmyndigheten och kolla vad beloppet är... Är det värt att fajtas lite för så kommer jag att väcka åtal och så blir det en liten rättegång, men utfallet kommer med största sannorlikhet bli att jag får ut en sweet slant på det där...



Bild: google.se

Nått för The asholes på *pip*.... Konstigt att alla ser det jäkligt allvarligt medans dom inte gör det. Men är man lite retarded så är man väl...

Malle - caaaaching!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0