And what are you? 12?

Åh så irriterande.
Alla vet ju vad som hände på juldagen.
Min chef ringde nyss och sa att krogägaren till stället ringt och sagt att jag inte längre får jobba kvar där på grund av att jag har attitydproblem.
Jag har en kommentar till det egentligen, ett stort, långt asgarv!

First of all, vi har ALDRIG växlat ett ord. Han hejjar aldrig ens tillbaka om man skulle hejja på honom, och jag vet inte riktigt vem det är, jag tror jag vet vem det är. Och tydligen har många i hans personal kommit och sagt till honom att jag har attityd problem.... Återigen. Jag pratar inte med någon på det stället. För det går inte.
På alla andra ställen så vet de vem man är, vad man heter, man säger hej när man kommer och hejdå när man går. Man är artig och trevlig mot varandra och frågar hur det gått, hur man mår, osv. Detta gäller både ägare, vakter, barpersonal och diskplockare.
På *pip* så känner dom, efter 1,5 år fortfarande inte igen en i dörren, utan man stoppas i regel alltid innan man går in. Folk hälsar inte på varandra, presenterar sig inte osv. Jag vet inte vem nån är där, förutom 3 personer och det är för att folk berättat vilka de är för mig. Därför pratar man inte heller med någon. Skulle man ta energi på att försöka va extra trevlig mot någon och exempel fråga vakterna om de haft en bra, lugn kväll så får man knappt svar på tilltal, eller så svarar dom snabbt medans de går därifrån.
Därför finns det ingen på det stället som har en möjlighet att säga om jag har attitydproblem eller inte. Man går runt för sig själv och låtsas som att de andra inte existerar.
Att folk i personalen skulle ha gått och sagt till att jag har attitydproblem det är en ren lögn.

Utan det är snarare så att det som hände på juldagen det var inte OK, och det sköttes riktigt dåligt. Sen att de som faktikst känner denna jubelidiot som hoppade på, inte bara mig, utan även gäster, försöker släta över det och ursäkta honom med den ena usla ursäkten efter den andra skiter jag fullständigt i. Det vet dom att det var inte bra, och istället för att rätta till problemet och se till att ändra på hur vissa saker sköts så flyttar man istället på problemet, i detta fall mig.

Jag tycker för det första att *pip* ska vara lite laid back... Han har verkligen inte gott rykte, och det är i princip ingen som stannar de flesta slutar ganska omgående. Och vad jag hör från folk som har jobbat där så ska han vara glad att han har nån personal alls snart.

Skrattretande, och enormt barnsligt. Men de vet å andra sidan inte vem det är dom jävlas med... =P

Malle - krogfolk, finns de nått mer korkat släkte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0