The drugs don´t work...

Ska berätta lite om min tänka operation.

För att jag skulle ha lite annat att tänka på så bestämde sig jag och syrran för att gå lite på stan och shoppa lite. Sagt och gjort, vi sprang runt lite på stan och när klockan började närma sig halv två så började vi röra oss bort mot kliniken.
Jag måste faktiskt själv säga att jag var förvånansvärt lugnt. Visst var jag sjuk nervös... men jag hade lixom ändå kontroll. Jag kände att jag vart så jäkla nervös och mått dåligt för det där så länge att jag bara ville ha det överstökat.

Kom dit och jag fick en shot med Dormicum, ett lugnande som ska göra en rätt väck och som dessutom har en funktion som gör att man glömmer bort mycket av det som man uppfattar som jobbigt eller obehagligt efteråt.
Den ska verka 30 min, så vi satt i väntrummet och kollade på Jude Judy..
Fick till slut komma in i rummet, men dormikumet verkade inte alls på mig så de började ge mig lustgas för att se om det hjälpte. Under tiden så bedövade dom mig.
Eftersom lustgasen inte heller hjälpte, trots maxdos så fick jag en till shot med dormicum.... NADA!

Då blev jag ledsen, började gråta för blev så jävla sur. Jag hade mått skit för den här jävla händelsen i månader, och sen så händr inget och de ville avbryta och skicka hem mig?!
Jag sa att jag ville försöka i alla fall och att jag kände mig ok, och att det var under kontroll. Men nej, de hade en annan patient som redan satt och vänta för att jag var försenad... (What tha fuck?)
Aja vi blev ut och hemskicka snabbt och hastigt, och jag var så sjuuuukt iriterad.

Min syster är tandläkare, och det var därför hon följde med. Den kliniken jag var på är även den kliniken dit dom skickar sina specialpatienter, och efter att ha varit där så kommer hon inte skicka en enda patient dit.

För det första. Man ska ligga avskilt och i lugn och ro när man fått sitt lugnande, inte i en stökigt och högljut väntrum. Det kan va en av anledningarna till att de inte ville verka.
Man ska även vara under uppsikt när man fått det där så att man inte får nån reaktion eller, som i vissa fall, misständer på medlet och blir våldsam.
Man ska heller inte få gå själv mellan rum osv då medlet kan ha tagit mer än man tror och på så sätt ramla och slå sig.
Inget av de följdes på den kliniken utan jag fick klara mig helt själv.
Min behandling tog totalt 50 minuter en timme, och även om medlen verkat hade det tagit längre tid än jag var där.
På kliniker ska man normalt boka minst 2,5 timme (detta var en special kirurgiklinik och som dessutom tar hand om tandläkarrädda, de borde räkna med ännu mer tid), men i detta fall fick jag knappt en timme.
Så fast jag ville passa på och försöka, som borde va mitt beslut så skickades jag hem.
Patienter som fått detta medel ska stanna minst 30 minuter och vara under uppsikt så att inget händer. Mig skicka dom hem på en gång och frågade inte ens hur jag mådde eller ens hjälpte mig ur stolen.

Dessutom så var det så jäkla skum stämning, helt knäpptyst i rummet. Man kunde ha hört en nål falla, och sköterskan bara satt där knäpptyst hela tiden. Ja menar kommer man och ska operera sig och är lite nervös så kan man ju försöka skapa en trevlig och avslappnad miljö.

Visst, medlen hjälpte inte, men det kunde ju ha kickat in senare på mig och det hade varit under deras ansvar.
Så sjukt oansvarigt och oseriöst.. Blir så sjukt jävla sur!

Gå med andra ord inte till Akademinska Sjukhusets tandläkarvård eller va det nu heter... De är fullkomligt ointresserade av dig som patient.

Malle - så jävla irriterad... inkompitenta idioter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0