Skönhetstips # 64...

Nu är jag hemma från jobbet och har hunnti hämta ut lite paket. Är ledig fram till den 23:e nu.. skönt. Men ska ju operera ut lite visdomständer på onsdag så en vecka kommer ju bli förstörd av att man är svullen och har ont. Jaja, det blir nog bra, är ju trots allt bara smärta. Ska försöka gymma och allt sånt ändå, sen kan man ju bara undvika att va blad för mycket folk eftersom man blir så svullen och blå i hela ansiktet... =P

Tänkte i allafall bjussa på ett litet skönhetstips...

Skönhetstips # 64; Problem med nagelbitning...

Jag har faktiskt inte tagit upp så mycket vad gäller naglar så tänkte koncentrera mig lite på det nu de närmsta dagarna.
Alla har vi nån form av dålig vana, eller ovana kanske man ska kalla det. Ett utan de vanligare problemen är att man är nagelbitare. Har själv varit det när jag var yngre, kom ihåg att jag tyckte det var så snyggt... (fråga fan inte varför.. =P)

Att sluta kan vara rikigt svårt. Oftast biter man för att man är uttråkad, nervös, uppspelt, koncenrerad osv... Därför kopplar man oftast ihop nagelbitandet med situationer eller känslor. Det är därför det är svårt att sluta.. men det finns knep.
Dels så kan man ju helt "enkelt" bara bestämma sig för att sluta, eller så kan man använda sig av dessa "stopp och väx" lack som finns. Det är lack som smakar illa, som då ska få en att inte vilja bita på naglarna.
Testade det någon gång, och personligen tyckte jag att det var värdelöst, men vet andra som tyckt att det varit super.
Dessa lack hittar man på bland annat kicks och Åhlens och tror att de kostar runt hundralappen.

Jag bestämde mig bara för att sluta, och så fort jag kom i en situation eller sinnestämmning som gjorde att jag ville bita så gjorde jag något annat eller sysselsatte mig på nått sätt, allt för att bryta situationen eller sinnestämmningen. Funkade rätt bra och sen dess har jag inte bitit.

En av de bästa, men tyvärr dyraste sätten att sluta är att helt enkelt gå till en nagelsalong och skaffa sig en nagelförlängning. Dels blir naglarna långa och snygga vilket ger en motivation att sköta dom, och del så är de så pass tjocka och hårda att du inte kan bita av dom.
Man kan även göra en enkel nagelförstärlare om man vill komma lite billigare undan.
Tänk på att inte göra naglarna för långa i början. Att ha långa naglar kan vara krångligt om man är ovan och om man skadar eller har av nageln kommer man snart tröttna och så får man börja om på ruta ett igen. Börja med korta och gör dom längre med tiden, prata med din nagelteknolog så att ni tillsammans kan komma fram till en bra och hållbar lösning.



När man biter på naglarna så drabbas naglarna av en rad olika skador. Främst så drabbas nagelbanden då de flesta som biter på naglarna oftast även biter på nagelbanden. Biter man för mycket på dom kan man till sluta se att nageln blir bucklig.
Vill man inte skaffa sig en förlängning eller kanske inte alls vill sluta bita på naglarna så rekomenderar jag ändå att man går till en salong med jämna mellanrum för att sköta om och reparera lite utav det skador som man orsakar genom att bita.

För visst vill man ha snygga och fräscha naglar?!





Det var dagens nageltips. Hoppas att det kan inspirera någon till att sluta bita på naglarna.

Malle - tipsar på igen...

Kommentarer
Postat av: Ch.

Vilket trams!

2009-02-09 @ 21:38:35
URL: http://blogg.expressen.se/individ/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0