Hur man går i högklackat...

Som en liten följetång på föregående inlägg så tänkte jag ge er lite tips på hur man går i högklackat. Nu är ju jag inget proffs även om jag fått min enorma dos av träning, men det här funkar för mig.

För det första så krävs det självklart träning, och man kan börja med att öva korta stunder hemma. Och sedan öka tiderna som man använder skorna. Glöm inte heller att ha en sula eller silikoninlägg i för att slippa få så ont i fötterna. Detta gäller främst om man ska ut på stan, krogen eller nått annat ställa där man måste gå runt i skorna under en lång tid.
Ta alltid med ett par vanliga skor som du kan byta till!

* Träna, träna och återigen träna...
* Ha svagt böjda knän när du går. Spänn inte benen...
* Vicka på röven och sätt fötterna framför varandra som om du går på en linje...
* Sätt ner hela foten samtidigt eller hälen först, tippa inte på tårna...
* Försök att inte vingla så mycket i sidled på fotbladet utan stå stadigt...

Början man behärska dessa tekniker, och framför allt, slappnar av så kommer man snart att kunna gå riktigt snyggt i höga klackar. Oftast spänner man sina ben eller knän och då början man tippa på tå och allt ser bara stapplande och väldigt fel ut.
Ett annat bra tips är att köpa ett par (billga) skyhöga skor som man normalt aldrig går i och träna upp sig, eller värma upp sig med dom så kommer alla mindre klackar att kännas som en barnlek att röra sig i i jämförelse.



Malle -skulle vilja ha alla av de ovanstående skorna...

Kommentarer
Postat av: Melina

Hejhej! :) Allt bra med dig?



Har varit så mycket med skolan och dansen på sistone så har inte kunnat hitta någon dag.. men tänkte kolla om vi kunde ta fotograferingen någon dag nästa vecka kanske? Har sportlov då så kanske skulle passa bra ? :)

kram

2009-02-18 @ 13:39:49
URL: http://meliinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0