Här köper jag mina bäbisar...

Detta är absolut ingen, jävla, modeblogg =P
Men för er som följer min blogg så är det ingen nyhet att jag ÄLSKAR skor. Det är min drog, jag kan lätt säga att jag är beroende på skor. Får ofta kommentarer om mina skor från folk som tycker de är snygga eller som vill köpa sig ett eget par.
Det finns väldigt många bra ställen att hitta sina skor, tänkte att jag skulle ge er mina bästa tips på vart man hittar juvelerna.

För det första så finns det massor av bra webbutiker som säljer helt sagolika skor. Några är Gojane, Nelly, Elite Ladies, Asos, Brandos, Forever 21 osv... Där hittar man jättefina skor till en ganska bra penning oftast. Däremot så brukar det i slutändan jämna ut sig med frakt och tull.

Lättast är ju helt klart att handla sina skor i butik. Där kan man känna på kvaliteten och självklart prova skorna.
Jag vill i princip alltid prova skorna, för visst finns det juveler som är så sjukt osköna att de helt enkelt inte är värda att lägga pengar på hur mycket man än vill.

Skopunkten:
Jag är både för och emot denna butik. Kvaliteten är ju skit, men å andra sidan kan man köpa på sig flera skor som man sedan kan slänga efter en säsong och på så sätt få nya, moderiktiga skor varje säsong.
Med andra ord helt ok. När skorna faller ihop har det gått en säsong och det är dags att fylla på med nytt.
Stor minus är dock att det inte finns riktigt höga klackar på deras skor.

Din Sko:
Även här kan man hitta lite billigare skor, fast kvaliteten är betydligt bättre. Här kommer man billigt undan men kan ändå räkna med att skorna håller 2-3 säsonger. Det finns skor för alla smaker och brukar dessutom kunna gå att hitta skor i lite roliga färger.
En helt ok kedja där man ofta hittar bra och användbara skor.

Wedins:
Här handlade jag mycket skor förr i tiden då de precis som din sko har lite lägre priser utan att de för den skull skiter helt i kvaliteten. Men på senare år tycker jag att det bara har kärringskor. Kanske bara är så i Muppsala vad vet jag...
Ett plus är dock att man kan hitta bra jobbskor, typ enkla jumpakskor i naturella färger.

Bianco:
MIn absoluta favorit, här snackar vi skor. Och snygga sådana. Alla mina favoriter kommer här ifrån. (Så om nån vill ge mig ett presentkort på en gastronomisk summa så är det alltid välkommet.. =P)
Här har de sjukt snygga skor, till rimliga priser och i riktigt bra kvalitet.
Inget mer att säga där!

Skorett:
Även detta är en bra skobutik. De har snygga skor, till rimliga priser och i bra märken. Däremot så tycker jag att de uppdaterar sitt sortiment ganska sällan.
Helt klart en annan favorit.

Nilssons:
En butik där jag ofta förr handlade mycket skor, men som jag inte gått till på väldigt länge. Tycker inte att deras skor tilltalar mig längre antar jag.. men bra skor har dom absolut!

Det är några av mina favoriter, men visst finns det fler. Nu har ju tex H&M och Zara fått in riktigt snygga skor.



Tänk på att alltid klacka om dina skor. Även om de kommer ihop med en plastklack så ska man klacka om de på en gång. Jag klackar alltid om mina skor med metallklackar, något inte alla vill då det låter en del när man kommer gående, men kostar lika mycket och håller föralltid till skillnad från plastklackarna.
Det är även väldigt viktigt att ta hand om materialen, skinn, mocka eller va det nu än må vara måste hållas rent, smörjas och impregneras.

Gaah, nu vill jag handla skor bara för det... =(



Bild: google.se

Malle -vill ha mer skor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0