Veckans sminkning...

Jaha, nu kör vi då. Våran första veckans sminkning.
Måste dock säga att min kamera inte riktigt vill så kvaliteten på bilderna är riktigt kassa... Men ska så snart jag kan köpa en ny kamera!

Vi börjar med att lägga en ganska enkel dagsmakeup som första veckans sminkning.
I lite lila ton...

Börja med att lägga en bas, tag de produkter som passar din hy, och det som du känner dig bekväm i. Glöm inte rouge och ögonbrynen.



Dags för ögonen, och vi börjar självklart med inte en utan två olika sorters highlighters.
Den första en svagt vitskimmrande skugga, starlight. Lägg den över hela ögonlocket, från fransraden upp till ögonbrynet, inifrån ögonvrån ut till tinningen. Avsluta med en tunn linje under hela undre fransraden för att rama in och öppna upp ögat.
Lägg highlighter nummer två, alabama, längs med böjen under ögonbrynet. 

  
         


Nu ska vi börja jobba med shadern, denna är lila, Santa Fe.
Lägg skuggan längs med hela globlinjen och skugga ordentligt. Man vill få en liten "sotad" look på det.
När ni fått önskad styrka och sotning på den, fortsätt lägga den lila skuggan längs med halva övrefransraden. Utifrån och cirka halva ögonlocket in. Skugga det lite så att de två lingerna går ihop som ett V längst ut.
Avsluta med att lägga en tunn linje med skuggan under den undre fransraden, men lämna en liten bit tom längst in.
Mascara på det!

     


På läpparna lägger jag först en neytral läppenna längs med konturerna samt lite över hela läppen. LÄgger en ganska neutral, brunaktig färg, 105.
Biter av mot en servett och avslutar med ett gloss.



 


Hoppas att ni förstå vad jag menar, bilderna är ju lite sådär. Dessutom är jag ganska stressad och virrig idag.. =P
Fråga bara Miss. L... =P

Bossen var ju självklart med och såg till att allt med rätt gjort...



Malle - sådär, nu var vi igång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0