Tacka gud...

Tacka gud för att det fortfarande finns dessa själar som förgyller ens dag inom serviceyrkena. Då menar jag de som sitter i kundtjänster av olika slag. Oftast är det personer som man mer eller gärna skulle se på botten av en sjö (ta det hela med en nypa salt nu people) eftersom de är så otroligt dryga, ointresserade och totalt inkompetenta. Varför sitta på ett telefonjobb om man hatar folk, varför sitta i en teknisk support om man inte kan de man jobbar med osv... STÄNDIGT blir man mött av dessa... MEN, M E N,

Jag har hittat världens trevligaste person. Skulle lätt kunna sitta och prata skit med henne i timmar varje dag. Så otroligt hjälpsam, trevlig, glad och skojfrisk så man blir ju helt förstörd av lycka att inte behöva mötas av nått drygt monster på andra sidan luren.
Har ju som sagt varit ett jäkla strul med att byta ut kortmaskinen här på jobbet. Och hon har varit så himla hjälpsam, glad och trevlig under alla av de kanske 20 samtal om bara problem. Trots att det inte är löst än så känns det ok, för jag vet att de gör allt de kan, och de gör det på ett trevligt sätt.
Hade det varit nån av de här vanliga klimakteriekossorna (pardon my french) som man möter på så hade jag tröttnat efter 3:e samtalet tagit maskinhelvetet, stampat sönder den och skickat tillbaka den i en miljard bitar.
Men just nu älskar jag mig kortmaskin, min supporttjej och allt som har med den att göra. Det finns hopp om mänskligheten i alla fall....

Malle - ja... tänk om alla kunde vara så där trevliga på alla kundcenter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0