Skönhetstips # 17...

Tänkte att jag skulle ge ett till litet tips. Eller blir kanske inte så mycket tips som det blir konstaterande eller diskuterande kanske man ska säga.

Skönhetstips # 17: Mascarareklam...

Varje dag så matas man med dessa mascarareklamer i tidningar och på tv. Nu vill jag inte dumförklara någon, men jag hoppas verkligen inte att nån går på det där. Om man till exempel tittar på Vanish "lita på rosa" reklam, så skrattar alla och fattar att allt är fake osv. Men det är inte alls lika självklart när det handlar om smink och skönhetsprodukter. Eller det är i vart fall vad jag har märkt bland mina bekanta.
Enligt mig så tror jag att de flesta vet att det är lurendrejeri, men att man accepterar lurendrejeriet mer om det är något som man själv använder, vill ha eller behöver.
Jag ser ju lösfransarna på varenda bild, i varenda reklam osv. Och jag har svårt att tro att även alla andra har svårt att se de, då det är allt annat än diskret. Vissa annonser gör mig rent ut sagt förbannad för att de är så himla tydligt vart de riktiga fransarna är och vart de som är fake är, kan man inte då, om man ska ha en oärlig annons, retuschera bort det eftersom man ändå retuscherar sönder tjejerna i övrigt?

Fanns en reklam som var helt äkta, och den älska jag. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket märke eller vilken mascara det var då det var några år sen den gick.

Så vill du testa mascarorna, gå till valfri butik, använd testerna och känn på färgerna, kolla på borstarna osv. Många utav oss har en ganska bestämt önskan på hur vi vill ha våra mascaror, så känn på färgern mellan fingertopparna, är den vattnig eller fyllig?
Måla med borsten på baksidan av handen, hur känns borsten, och hur blir färgen när du stryker ut den med borsten... Testa dig fram, jämför, du ska se att du kan komma fram till ganska mycket genom att testa produkterna på detta sätt!!



Testa er fram, kanske hittar ni en ny favorit??

Malle - kanske inte så mycket till tips... =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0