Kändis-stil Gwen Stefani...

God kväll. Nu har jag inte bara moffsat i mig en kebabpizza (mumma), utan jag har bakat lite och även diskat. Ska snart ta fram ost och kexen för att slänga mig i soffan.

Tänkte först dra igång en ny grej. Nämligen en grej som jag kommer kalla kändis-stilen. Jag kommer alltså att ta upp olika kändisar som har egna, speciella hår eller makeupstilar. Självklart ska jag fortsätta med veckans make up, vet jag har vart värdelös på det sista tiden, men som sagt har det varit mycket för mig senaste månaden. För mycket. Men nu är jag igång igen så självklart kommer även veckans sminkning igång.

Men först, kändis-stilen där vi idag tar upp Gwen Stefani...

Gwen Stefani är känd för att våga ta ut svängarna både vad gäller kläder som sin makeup och hårstyling. Men en styling som hållt i sig lite längre än de andra stilarna och som nu även är känd som "Gwen Stefani" stylingen är den med väldigt neutral makeup i hela ansiktet, kraftig och markerad eyeliner, och det kraftiga, knalliga röda läppstiftet. Är ofta man får en order om en "Gwen" på salongen.
Till den här stylingen bär hon ofta håret i en hård, stram och hög toft eller knut. Men i detta inlägget handlar det ju om sminket.. =P



   



Denna stylingen har vi sett henne i i musikvideos, på röda mattan och på papparattzibilder.
För att få till denna look gäller det att man väljer en lite ljusare foundation och puder för att få fram en liten "dockigare" hy. Lägg skugga, men en väldig väldigt ljus, tex brun. Lägg eyelinern längs med hela övre fransraden, och måla ut en liten vinge en bit utanför ögats yttre ögonvrå. Detta förlänger ögonen på ett snyggt sätt. För att verkligen få till looken, lägg till ett par lösfransar, inte allt för dramatiska utan mer till det neutrala hållet.
Sist men inte minst lägger du ett riktigt fylligt, knallrött läppstift. Eftersom det är så stark färg på stiftet gäller det att grunda ordentligt med både fukt och läpppenna!!

En makeup perfekt både till vardags och till fest!

Lycka till!

Bilder: google.se

Malle - ett litet fredagstips.. kanske partymaken ikväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0