Aloe Vera - produkterna är här...

Yes, äntligen har de kommit. Aloe vera produkterna!
Ska bli jätteskoj att testa dessa produkter, göra en liten utvärdering....

Ska här berätta lite om märket, produkterna jag fått hem osv, sen ikväll så kommer en V-blogg om produkterna.. (jisses, vad har jag gett mig in på..)

Aloe Vera är något som bara blir större och större världen över inom skönhet. Växten sägs ha många bra egentskaper och vara väldigt bra för huden. Förutom att det innehåller många bra ämnen för kropp och hud så sägs den även verka lugnande samt smärtstillande på sår, brännskador osv.
Ooh la la Health & Beauty har därför lanserat en ny linje produkter för huden vid namn Avivir Aloe Vera. Serien består av 9 olika sorters produkter som kan användas av både vuxna och barn. Och vad jag har föstått så kommer dessa att säljas på Coops nya skönhetsavdelningar runt om i Sverige.
Märket är redan stort i Norge, Danmark och Kanada. Produkterna är inte bara bra för dig, och det här är ju suveränt, bra även för miljön. Inte bara produkterna är allegi och miljötestade (och även godkända) utan även förpackningarna är miljövänliga. Vissa av produkterna är till och med svanenmärkta.

Serien innehåller:

Avivir Aloe Vera Lotion*:
En fuktighetslotion för hela kroppen. Lämplig för normal eller blandad hy. Innehåller 90 % ekologiskt Aloe Vera.

Avivir Aloe Vera Gel*:
Perfekt till solsveda, insektsbett, sår, spruckna läppar mm. Högkoncentrerad och innehåller 98 % Ekologisk Aloe Vera.

Avivir Aloe Vera Creme Xtreme:
Till extrem torr hur, eller irriterad hud. Innehåller 70 % ekologisk Aloe Vera samt berikad på vitamin E som neutraliserar fria radikaler i huden.

Avivir Aloe Vera Creme:
Mjukgörande och återuppbyggande på torr eller känslig hud. Högt innehåll av vegetabiliska oljor och vitamin E. Innehåller 80 % ekologisk Aloe Vera.

Avivir Aloe Vera Woman´s Shave Mousse*:
Används vid rakning med rakhyvel. Innehåller Glycerin som ger ett behagligt skum och aloe veran verkar lugnande och lindrar irritation. Innehåller 70 % ekologisk Aloe Vera.

Avivir Aloe Vera Woman´s After Shave*:
Kylande och reparerande effekt i samband med alla typer av hårborttagning. Innehåller 90 % ekologisk Aloe Vera.

Avivir Aloe Vera Heat*:
En djupvärmande lotion att använda till massage på ömmande muskler.  Innehåller inte bara 70 % ekologisk Aloe Vera, utan även eukalyptus, menthol, kamfer och spansk peppar. Värmande och avslappnande effekt på hud och muskler.

Aloe Vera Juice:
Balancerar den naturliga tarmfloran och ökar upptagningsförmågan av vitamin C och E. Finns i naturell eller med smak av ekologiska äpplen. Innehåller 99,4 % ekologiks aloe vera.

Vet inte priser osv på produkterna än, ska kolla det åt er. Fick med en dvd med så ska kolla på den när jag kommer hem ikväll. De produkter jag fick hem är det med en liten stjärna...

    


Ska testa alla produkterna, med början ikväll när jag tar min lilla duch, så återkommer om hur jag tycker de verkar då, den kommer jag även att återkomma om en vecka då jag hunnit använda produkterna ett tag.

Sen kommer ju självklart V-bloggen ikväll... =P

Bilder: oohlala.nu

Malle - ska bli intressant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0