Skönhetstips # 46...

Min hund är ju så korkad... Kastar man nått till honom så kommer han aldrig tillbaka med det. Han avslutar ju alltid leka hela tiden... =P

Anyhow, här kommer ett skönhetstips!

Skönhetstips # 46: Franslim...

Det är kanske inte alla som använder fransar, några använder det till fest och andra specialla tillfällen, och väldigt få använder det dagligen.
För att få fransar att sitta riktigt bra så krävs det ett bra franslim. De här som man får med i förpackningarna brukar inte va något att ha, ALLS! Släng, och det är omedelbart!!

Köp istället ett ordentligt lim, de brukar inte alls vara speciellt dyrt och det räcker riktigt länge!
Här kommer två tips på de bästa limmen...

Kryolan:

När det kommer till teater och special effects-smink så är kryolan en utav världens främsta märken. Deras franslim är även det ett utav de vassaste på marknaden enligt mig.

En tup kostar 90 Kr, och räcker riktigt länge. Limmet är vitt, men blir transparent när de torkat och de klarar de allra flesta fransar utan problem.



Makeup store:

Något som jag ibland märker när man inte riktigt har tiden att vänta på att limmet ska torka, eller när man behövt ha ganska mycket lim så kan ibland de vita limmet ha svårt att bli helt transparent överallt. Detta har makeup store löst genom att göra ett lim som är svart. Skitbra, förutsatt att man inte kladdar då.. =P

Pris vet jag faktikst inte.. Och hittade den inte på deras hemsida heller.. men det är en ganska ny produkt. Skulle tippa på att priset ligger mellan 100-150 Kr.



Hoppas att ni fick lite tips om bra franslim, hur man applicerar fransar, köper fransar osv går vi igenom mer någon annan dag.

Malle - franstips!

Kommentarer
Postat av: Jen

Jag har testat det där limmet från make up store, och de är jätte bra! :) Vi hade en horse show på skolan, å jag skulle hoppa över timmer. Åsså skulle jag ha jätte fransar, de är som svarta fjädrar från make up store, jätte coola. Så de gällde at tjag hade ett bra limm så dom inte flaxade av i farten. ;) Så jag hade ett lim från Make up store som sagt, och de satt hur bra som hälst! :)

2008-11-21 @ 16:28:29
URL: http://jenkanz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0