Skönhetstips # 39....

Här kommer ännu ett skönhetsinlägg...
Eftersom jag inte fått några förslag så fortsätter jag slänga upp dom på måfå.. Men lovade att skriva om det här förut så...

Skönhetstips # 39; Hemmagjorda skönhetsprodukter...

Finns massor av ingredienser i köket som man kan använda till att slänga ihop sina egna masker, lotioner, parfymer, scruber osv... Ska ge er några av de nästan 400 recepten som jag har här hemma. Vill ni ha nått recept jag inte skriver så maila mig och fråga eller droppa en kommentar så fixar jag det. Har som sagt recept för alla olika hudtyper och så...

Deep-cleansing Scrub:
Detta är en djuprengörande scrub som man använder en gång i veckan.

Blanda havssalt med varm eller ljummen oliveolja. Applicera på kroppen och skrubba. Var extra noga med armbågar, knän och fötter.

Nagleförstärkande kur:
Denna behandling är till för att stärka svaga och sköra naglar.

Blanda 1 äggvita med rapsolja. Massera in oljan i naglarna en gång i veckan för att få en stärkande effekt.

Hemmagjord hårspray:
Denna spray fungerar precis som en vanlig och fixerar håret...

Skala en citron, ta skalet (skala gärna så att du får smala bitar) och lägg i vatten ca en halv liter. Koka riktigt ordentligt minst 5 minuter. Skalet ska smölta lite... Sila och tillsätt en, ett par nypor med socker och häll i en sprayflaska.

Kur för torrt hår:
En kur för att få torrt hår att återfå fukt och lyster.

Ta 3 ägggulor, blanda med 2 tsk solrosolja. Massera in i håret och låt verka en timme. Schampoonera och skölj med vatten och vinäger. 2 tsk vinäger/halvliter vatten.
Skölj ur och torka! 

Ansiktsmask för att minska stora porer:
En mask för att minska grova eller stora porer. Kan vara bra att ha om man har problem med acne.

Blanda ett helt ägg med 4 tsk havregryn. Låt blandningen dra till sig i 5 minuter och applicera sedan i ansiktet i 15 minuter innan du sköljer av. Här är det en fördel om man tar bort masken med en fuktig handduk innan man sköljer med vatten.


Kan som sagt hålla på hur länge som helst... Får helt enkelt bli en fortsättning, kan slänga upp ett par recept lite då och då!

Malle - tipsar på som vanligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0