Midsommar...

Igår firade jag midsommar hemma i Knivsta. Var jag, brorsan, mamma och pappa, plus två bekanta och deras dotter.
Åkte ju ut redan i torsdags kväll. Mamma kom och hämtade mig i nya bilden. Riktigt fräsch, ska försöka hitta en bild på den sen. Vi fixade det sista med huset. Vi har nämligen målat om heeeeela kåken. Det svarta och vita, alla staket och räcken, taket, altanerna och garaget. Det har dom gjort bra. Jag har dock inte hjälpt till då jag har jobbat. Men har oljat de där förbannade jävla altanenerna X antal gånger förut. :P

Bossen sprang runt som en liten galning, och jag spenderade kvällen med att nörda mig framför datorn och lite datorspel.

Upp i tid för att börja göra iordning. Vi Hade ju mat att fixa, åka och handla det sista, fixa midsommarstång och så vidare. Jag låg mest och sov då jag inte fått en blund under natten för att boss satt och gnällde HELA tiden, dessutom är jag fortfarande inte helt frisk.
Vid ett så kom Hagforsen´s, dags att käka lite lunch, följt av tårta, följt av grillning följt av äppelpaj. Gosh, jag var liiite lätt mätt!

Blev ju fint väder så vi kunde faktiskt sitta ute till och med. Blev en massa bus med alla hundar med. Dom har nämligen tre salukisar och en Afghan. Bossen ville oxå leka, efter en stund av fegisfasoner. Han fick ju till och med följa med de stora pojkarna på promenad. :P
Vid 11-tiden så fick jag skjuts med dom för då kände vi alla att det var dags att åka hem. Man blev ju helt död av alla mat.

Men det var riktigt mysigt!. Lagom, lagomt med mat, lagomt med väder osv... Sweet!
Har tyvärr inga bilder då jag helt enkelt både glömde och inte orkade fota nått... :P




Bild: www.loftahembygdsforening.se/bilder/midsommar.jpg

Malle - med kransar i håret... NOT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0