Dagen med det stora E:t...

image301


Då var det alltså fredag... dagen då syster tog sin tandläkarexamen. Efter 5 års hårt slit så är hon äntligen klar. Bra där Sis!!

Tilläggas kan; att hon än i dag inte har kuggat på en enda tenta, prov osv i hela sitt liv... Starkt jobbat!
Proud Sis!

Anyhooow....

Gick upp ganska tidigt, fixade mig lite snabbt och stressade iväg med Bossen till Sandra. Var sjuuukt varmt, men gosh vilken fin dag det var. Stressade vidare till butiken hämta lite grejer och fortsatte senare till tåget. Mamma, Pappa och Bror anslöt på tåget i Knivsta.
Byta till tunnelbanan i Sthlm för att ta oss till Philadelphiakyrkan vid St. Eriksplan. En ganska trist kyrka, men vi hade i vart fall de lätt bästa platserna. Typ en hel läktare för oss själva. (bilder kommer senare, ligger på mobilen)
Cermonin var väl kanske inte den roligaste jag vart med om. Men o andra sidan så är väl sådana tillställningar någonsin det. Men fanns en hel del roliga inslag. Fanns väl en lärare eller två som faktiskt kunde hålla ett roligt och intressant tal, en duktig kör, och en ännu bättre kör som gjorde ett riktigt roligt uppträdande om Oboy...

Alla som tog sin examen fick gå upp och ta emot ett kuvert, plåtas och så var det dags för nästa grupp.
Allt som allt tog det ungefär 2 timmar.

Vidare mot kungsträdgården, ta en liten matbit och sen röra oss mot båten. Jag, bror, och Mr. J gick från centralstationen, resten tog tunnelbanan. Vi menade på att det gick snabbare, de andra höll inte med. Trots att vi stannade på HM och köpte nya strumpbyxor till lilla Moi så kom vi säkert 5 min tidigare än dom.

Vid båten stod alla, eller de kom lite i klasar, men i princip. Det var släktingar, vänner och bekanta. Var väl kanske 30 personer. Vi hoppade på vår båt, Carl Gustav, och på båten stod personalen redo med skumpa och jordgubbar.
Resterande 4 timmar spenderades på denna båt när vi puttrade runt i Sthlm skärgård. Vi bjöds på god mat, ett cpfint väder, och grymt roligt sällskap av släktingar och kusiner man mer eller mindre aldrig träffar.

Fick tid att spendera till med min kusin Mr. J, något som typ aldrig hänt efter det att jag fyllt typ 7. Riktigt roligt att kunna ta igen lite, men eftersom vi träffar våra kusiner så sällan så vågar man typ inte prata med dom. Man är ju så dum, dom är ju bara 1,5 timme med tåg bort. Kanske börja pendla lite då och då.

Att få vara tillbaka i skärgården, vilken känsla!!
Jag känner mig så hemma, att få känna lukten, känna vågorna och höra alla båt och havsljud. MÄKTIGT!
Sthlms skärgård måste vara en av de vackraste platserna i Sverige. Lätt! Och gud vad man längtar tillbaka.
För er som inte vet det så är jag mer eller mindre uppvuxen ute på värmdö och diverse öar runt om.

Underbar dag, som avslutades med ett McDonaldsmål på tåget tillsammans med Miss. S och småkusinerna.

Malle - Mmmmm ... skärgården....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0