Skönhetstips # 53...

Nu har jag hunnit diska en del och plockat lite här hemma med en del papper och annat sånt tråkigt. Men måste man så måste man. Har tjötat lite med mamma på telefonen med och slängt i mig lite mat... gud så effektiv man är då...=P

Tänkte att jag skulle bjuda på skönhetsinlägget som jag skulle skrivit igår men inte hann med. Enjoy!

Skönhetstips # 53; inspirationskällor...

Att hitta inspiration till hår och smink är ganska viktigt, ´men framför allt skojigt. Jag kan sitta och titta på bilder hur länge som helst. Dessutom är det ett bra sätt att hålla sig uppdaterad om vad som är inne vad gäller kläder, smycken, smink och hår.
Men vart ska man då titta för att få denna inspiration?

Nätet:
Nätet är ett jättebra forum att söka i. Gå in på diverse tidningars hemsidor, kolla på bloggar, eller det bästa av allt. Googla. Som när jag sökte på bilderna till förra skönhetsinlägget så använde jag orden low hair bun, braids och hollywood curls. Sök på allt möjligt. Du kommer hitta massor.
Exempel på sökord är: bridal hair, red carpet hair, celebreties hair osv... Visst kan man även söka på svenska.

Tidningar:
Även tidningar är otroligt br att bläddra i för att få inspiration. De bästa tidiningarna för smink och hår som ligger rätt i tiden (enligt mig) är de engelska tidningarna Vouge, ID, Bazaar och ELLE.
Vill man ha rena makeupbilder är makeup stores tidning suverän trots att bilderna är så överretuscherade så att man gråter.
Vad gäller tidningar så gillar jag de utlänska mer än de svenska, vi är oftast lite efter i tiden, coh vågar inte visa alla de utflippade sakerna utan håller allt ganska rent. Så bläddra hellre i de utlänska, alla finns att prenumerera på, gå in på tex. tidningskungen.se (?) för att börja.

TV:
Tv kan vara svårt, oftast så finner man massor av inspiration i kvällsshower och framför allt röda mattanprogram som tex E!, men tyvärr så ligger vi alltid ett par månader efter. Har man fashionTV och liknande kanaler, använd dessa och spana in dom lite då och då.

Tänk på att stil är något induviduellt, vissa sminkningar passar bara vissa ögonformer osv. Testa dig fram, trivs du inte i en look så syns det! =)

Så börja sök runt på nätet osv, hitta inspiration på festsmink, balhåret eller din nya look till bröllopet! Om inte annat så är det förbaskat kul...

Malle - tipsar på...

Kommentarer
Postat av: jen

bästa bloggen. :) såå fräsch !

2008-12-31 @ 12:03:07
URL: http://metrobloggen.se/jennnifer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0