Juldagen, the story...

Ok, har ju lovat er historian om vad som egentligen hände på juldagen. Och har dragit mig för att berätta det då det är en sån sjukt lång historia, men ska försöka korta ner den liiiite i vart fall...

Ok, förbered er, detta kommer ta ett tag att läsa skulle jag tippa på...

Jobbade på Saluhallen, som jag gjort måånga gånger förut. Kom dit extra tidigt då vi öppnade ett par timmar innan just för att det var juldagen. Hade spenderat en timme hos Mr. S innan tillsammans med alla grabbar, Miss. S och co.
Var ganska lugn på jobbet men hade hyffsat med spel hela tiden och alla skötte sig bra och trevligt. Sen runt 1 kom det ett riktigt stolpskott till mitt bord och var riktigt otrevlig. Började putta på folk, peka och fara med armarna hit och dit. Krävde att folk skulle flytta på sig, sluta spela för att han ville spela skälv osv. Alla som försökte lugna honom fick sig en radda med otrevliga kommentarer och då och då kom ett hot ut ur munnen på honom. Jag förklarade först lite småirriterat men bestämt att han får spela på de tomma rutorna, är andra rutor upptagna så är dom. Passade det inte så kunde han gå.
Då gav han sig på killen som hade sista rutan. Krävde att han skulle flytta på sig för att han ville ha den rutan. Vilket killen inte ville. Jag sa åt honom att ge sig och skärpa till sig lite. Och det var då det bröt loss. Han blev helt galen och började komma med grövre och grövre hot mot mig och gästerna. Jag började bli rädd då han var så utåtagerande, armarna far hit och dit på honom, han putta på gästerna och på bordet osv. En av killarna som stod och spela på bordet började bli orolig och frågade om han skulle hämta en vakt, jah nickar bara och inom nån minut så kommer en vakt.
Han hör ju hur killen håller på och säger att nu var det fördigspelat och att jag inte längre villa ha honom vid min arbetsplats på grund av hur han betedde sig. Då griper killen tag i bordet krampaktigt och börjar skrika att han minsan inte skulle därifrån mm. Ytterligare en vakt (från och med nu kallas han för vakthelvetet i denna berättelse) kommer efter nån minut. Den första vakten vill ta ut killen men vakthelvetet bara skakar på huvudet och klappar killen som tydligen var en kompis i ryggen. Vid detta laget står killen, (från och med nu kallat stolpskotten) och matar ut hot mot mig. Han ska söka upp mig, han ska sätta mig på plats, jag skulle få ångra det här, han skulle göra mig oigenkänlig för alla mina vänner, inte ens mina föräldrar skulle känna igen mig när han var klar med mig osv osv. Detta trots att han har två vakter som håller i honom. Jag böjer mig fram till första vakten och ber honom lyssna på vad fan det är han säger.
Jag vänder mig till vakthelvetet och säger att han SKA ut NU! HAn bara garvar och säger att det är lugnt, han ska se till att han inte stör mig eller spelar mer. Till saken hör att han var stationerad på undervåningen, jag jobbarpå övervåningen och han har ingen som helst koll på killen om han är där uppe. JAg upprepar att han SKA ut NU, annars stänger jag och jag kommer ha stängt tills killen är ute ur huset.
Inget händer, den första vakten ber om uräskt och säger att han måste gå tillbaka till sin position och säger att den andra killen får ta ut honom. Jag packar ihop fort som fan, sur som en jag vet inte vad. De andra spelarna berömmer mig (de få som faktikst vågat stå kvar) för att jag står på mig att inte va kvar så länge stolskottet är det.
Efter att jag packat ihop så går jag bort för att byta av Mr. H en snabbis för att han ska kunna ta en snabb rast. Känner när jag står där att nä jag börjar fan gråta. Är helt skakis.
Han kommer tillbaka och jag springer in i köket för att smsa mina killpolare att de måste se till att följa me mig hem och förklarar att jag blivit hotad. Medans jag skriver det smset så börjar jag gråta, dels för att jag var rädd men framför allt för att killen var kvar och jag visste att ja inte hade vakterna med mig. Så himla förbannad.

En i personalen hittar mig, jag förklarar snabbt vad som händer. Kalabalik uppstår, de vill ha tag på vakten, kontrollera att killen är ute, och vill att jag ska anmäla killen, vilket jag gladeligen gjorde.
Sen över en timme med väntan på polis, förhör av personal och polis. Killen är kvar på krogen ca 30-40 min efter att det hände, vakthelvetet gav falska vittnesuppgifter och några andra ur vaktstyrkan försökte få mig att inte anmäla honom.
3 poliser var det som var inkopplade i fallet, sprang runt och förhörde och tog honom till polishuset då de bestämde att gripa killen på grund av graden av hot. Killen skulle sitta tills dess att en åklagare läst igenom alla vittnessagor och beslutat att han skulle släppas. Förmodligen fick han sitta 1-2 dagar.
Vakthelvetet passade även på att håna mig innan jag slutade vilket gör att jag blev ännu mer sur. Men var flera i personalen som sa att om han jobbade kvar så skulle de sluta, andra sa att han har defenitivt jobbat sitt sista pass osv, men vad som händer med honom får vi se. Märktes att hans kollegor fattat att han trampat riktigt i klaveret då de höll sig undan så mycket de kunde.

Vill berömma två i personalen plus den första vakten så himla mycket, de skötte det grymt snyggt. Den andra skalan kan ta sig i röven, att utsätta sina kollegor för fara är inte ok.

Det där var inte riktat mot mig, killen hade hoppat på vem, det än var som stod där, kille som tjej, och det kunde lika gärna ha hänt i baren, garderoben eller dansgolvet.
Det jag tyckte var läskigast var att han var inte full, inte drogpåverkad eller hade förlorat pengar, men ändå så slog det totalt slint för killen.

Jag är en tjej med jävligt mycket skinn på näsan, så jag är på ett sett glad att det var jag och ingen annan i distriktet, jag kände mig lugn och så så fort killen var borta och jag hade gjort mih anmälan, är inte rädd för att joba varken där eller någon annanstans. Men vill han hämnas så får han väl göra de, det lär väl märkas... =P

Det var den låååånga historien i en lite kortare version. Så nu vet ni.. =)



Tur att jag har min vakthund.. =P

Malle - stora avslöjanden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0