Dan före dan...

I tisdags, precis innan the radio silence från mig, så var jag här hemma och fixade det sista innan avfärd mot Knivsta. Städade, hämtade ut en del julklappar på posten, slog och dom och packade. Sen kom pappa och hämtade upp mig och min packning. Hem mot knivsta!

Där blev det en ganska lugn kväll. Vi käkade äcklig lutfisk, eller jag åt sås och potatis, inget man direkt blir mätt på!
Sen kollade vi lite på tv, umgick och till sist så var det dags för det vi alla hade väntat på, att ta in granen och klä den. I år blev det faktikst höjd rekord på granen, öven om vi i slutändan fick kapa av den en bit i toppen för att den var för svag för att kunna ha stjärna och grejer där uppe.
På grund av längden så var det skitsvårt att nå upp, ljusslingorna räckte inte riktigt till och glittret var på tok för kort. Dessutom saknades det en del grenar i mitten av helvetet, ni vet, det blir så när man hugger en helt vildvuxen gran på tomten. De man köper är ju alltid klippta, eller trimmade kanske man ska säga.. =P

Här är i vart fall bilder på spektaklet..

 

 

 
 
 
 
 


Sådär ser det ut hos oss... Pappa och brorsan tar in åbäket, vi hjälps åt att resa den och spänna fast den i väggen (vi har varit med om att den ramlat en halvtimme innan alla gäster kom på julafton, not again), sen är det jag och syrran som klär den, lysena står jag för eftersom jag är längst. Bossen höll koll hela tiden! Speciellt intresserad var han av den lilla jultomten som vi hade brevid granen, han släpade iväg och dödade den gång på gång....

Efter det så blev det en liten skinkmacka och sen sängen för att orka upp på julaftonen...

Malle - förste ljusfixare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0