Årsresume 2008...

Vilken besvikelse. Mina pengar som jag väntat på sen den 21 har forfarande inte kommit in på kontot, trots att jag vet att de blev överförsda i förrgår... Men men får shoppa det jag tänkt efter nyår, och det går ju faktiskt ingen nöd på mig, jag har tillräckligt många skor att välja och vraka mellan till ikväll ändå. Blev i vart fall strumpbyxor. Tog inga kort på det för hur kul är det egentligen med ett kort på strumpbyxor?

Tänkte att jag ska sammanfatta året, precis som mååånga andra i bloggvärlden gör idag.

2008 för mig har varit ett riktigt tufft och jobbigt år. Mycket har hänt.
Jag har jobbat mycket och kanske inte alltid trivts i det. Men 2008 får också representera det året då jag satte ner foten och bestämde mig för att dra ner på takten och se till att njuta av att vara ung, och skjuta upp alla jobbplaner och drömmar ett par år för att återigen hitta tillbaka till mig själv, min hälsa och få kunna må bra och va glad och lycklig igen.
Jag har tagit upp kontakten med många kompisar som försummats på grund av mycket jobb, och jag har haft ett underbart år med min lilla hund. Jag har fått bättre kontakt med min syster och min bror, och mycket har löst sig på familjefronten.

Ja, mycket har löst sig, mest för att jag har bestämt mig för att säga ifrån, ta tag i saker osv. Jag är helt säker på att 2009 kommer bli ett superår. Jag har allt klart för mig och jag får fortsätta med bdet jag älskar men samtidigt ha tid för vänner, fest, träning osv...

Svarar på lite frågor, hittade på söta lindas blogg... lättast så.. =P

Gjorde du något 2008 som du inte gjort förrut?
Svårt att komma på nått då 2008 mest handlat om jobb för mig. Men jag klättrade upp på globens tak. Det var riktigt skoj och nu är men av av ca. 20 personer som någonsin varit och kommer att vara däruppe. Och vilken utsikt!

Har du något minnesvärt datum?
Ett av de viktigaste datumen var den 17 januari, då åkte jag och hämtade min lilla bäbis i lund. Jag var så nervös, men blev lugn så fort jag såg honom och han hoppade upp i mitt knä och somnade. Sen dess är han min lilla bäbis.

Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga nyårslöften, har några i år dock, men dom är hemliga.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Föredetta vänner blev.

Dog någon som stod dig nära?
En som stått mig väldigt nära i barndommen, och som har varit en stor figur i mitt liv när jag var yngre.

Vilka länder besökte du?
England, London tillsammans med Miss. L, superkul resa med min bästa gumma!

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Kanske är dags att skaffa sig en karlsloksfan... =P

Vad var din största framgång 2008?
Jag har ju mitt företag, visst att jag la ner butiken, men ser det som en vinst inte som nått misslyckade på grund av orsakerna till att jag la ner. Dessutom har jag en del andra framgångar jobbmässigt att vara stolt över under året som gått.

Största misstaget?
Tror inte riktigt på det här med misstag, man lär sig av allt.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hey, ni läser väl min blogg, jag är sjuk mest hela tiden.. =P Bättring på det 2009!

Bästa köpet?
Bossen, självklart, och så mina rosa skor.. =P

Vad spenderade du mest pengar på?
Förmodligen mat, då jag ätit lunch ute 5-6 ggr i veckan hela året...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Boss, och att stänga ner butiken. Även om det var en lång och jobbig process.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Hm... Infinity och alla låtar på Armin Van Buurens platta imagine.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Större delen av året har jag varit ledsnare, men i slutet av året har det absolut jämnats ut och jag är lyckligare nu än de två senaste åren.

Vad önskar du att du gjort mer?
Varit mer ledig, och varot mer med vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat och oroat mig för mycket.

Hur tillbringade du julen?
Med nära och kära i Täby. Lugn och skön julafton, precis som det ska vara.

Blev du kär i år?
Nej.

Favoritprogram på TV?
Scrubs.. DHW, The Hills...

Bästa boken du läste i år?
Läsa??

Bästa filmen du såg i år?
Sex and the City.

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jobbade förmodligen, kommer i vart fall inte ens ihåg den.. Tror faniljen kom över på nå fika med..

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre jobb, börjar inte det bli lite tjatigt svar på denna lista nu... =P

Vad fick dig att må bra?
Boss och vänner.

Vem saknade du?
Mina vänner som jag sällan hade tid att träffa, men har ju blivit ändring på det nu!

De bästa nya människorna du träffade?
Finns så många... Mr. J får väl va med eftersom han gett mig så fina bilder.. =P
Nämner ingen annan så har jag inte heller glömt nån.. Mr. J vet jag ju läser... =P

Hoppas att ni haft ett underbart 2008, och att erat 2009 kommer bli minst lika bra!

Malle - ska börja snajda till sig lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0