Skönhetstips # 12...

Även detta skönhetstips går i hudens tecken, men handlar även om makeup!

Skönhetstips # 12: Nivea Cleansing wipes.

Att rengöra huden är verkligen superviktigt. Jag kan inte understryka nig om hur viktigt det faktikst är att rengöra och återfukta sin hud varje dag, inte bara en gång utan helst 2-3 gånger per dag. Visste ni tillexempel att om man skulle strunta i att ta bort sitt smink och inte duscha, så skulle det ta huden 30 dagar (!!) att bryta ner och får bort allt.
Men visst är man ibland lat, och jag kan inte sticka under stolen med att jag själv slarvar även om jag försöker att inte göra det. Speciellt när jag har jobbat natt och bara vill komma i säng.
Men finns då ett väldigt lätt sätt att ta bort sitt smink utan att behöva hålla på med flera produkter, blöta ner sig osv.
Finns ett brett utbud av så kallade ansiktsservetter, men dessa har just jag fastnat för.
Nivea gentle cleansing wipes, för torr och känslig hy. Finns många upplagor av dessa produkter, för alla olika hudtyper.
Priset varierar men från ca 50 kr och uppåt, finns att köpa där makeupprodukter finns.
Bara att ta en servetta och stryka bort allt smink, funkar till och med på vattenfast mascara.



Malle - latmaskens bästa vän...

Kommentarer
Postat av: Elena

Man kan faktiskt ta babyservetter också om dom andra tar slut ;)

2008-08-31 @ 00:32:39
Postat av: Malin

Elena: Ja det borde ju funka bra, det är ju bra närande ingredienser i... =)

2008-08-31 @ 04:12:15
URL: http://malinnestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0