Internetmobbningen...

Läste precis en intervju som Lily (lindaslya) varit med på. Och där pratas det mycket om internetmobbningen. Någon som jag tänkt skriva om länge men tyckt har varit lite för negativt så inte riktigt velat.
Men jag kan inte hålla mig längre.
Jag har aldrig själv varit med om det, men kommer säkert en dag då alla elaka kommentarer börjar droppa in även för mig.

Jag förstår inte riktigt vad det är för fel på folk, sen när blev det OK att hoppa på folk man inte känner bara för att man kan gömma sig bakom sitt tangentbord i det anonyma?
Man ser i alla stora, och i en del mindre bloggar hur kommentarer som, gud vad du är ful, hora osv avlöser varandra. Självklart av anonyma jävlar (ursäkta uttrycket) som inte alls läser bloggen i sig. Utan det finns personer som gjort det till en grej att gå in till folk bloggar och trycka ner folk. Folk som dom egentligen inte alls känner.
Vissa har tagit det steg längre, vet en jättesöt tjej som har enjättespännande blogg (tänker inte nämna hennes blogg, inte i detta sammanhang i vart fall) där det inte bara blivit mobbing utan trakaserier, de ringer till hennes jobb och säger saker osv.

Detta gör mig flyförbannad!

Är man så inihelete patetisk och liten som person att man måste hoppa på folk för minsta lilla, saker som inte har med inlägg att göra. Saker som inte är relevanta överhuvudtaget? Då tänker jag bara; BLEV DU TAPPAD SOM BARN? Eller va fan är det frågan om?
Visst du är sååååå cooool bakom ditt tangentbord där du inte vågar stå för dina handlingar. Kan jag snäälla, snääälla få din autograf??

Hoppas att alla förstod hur ironisk jag var där på slutet... Jag kan förstå om man kanske debatterar i kommentarerna, att man har olika åsikter och säger emot osv, det är helt ok. Men när det komemr till påhopp, helt onödiga sådana om utseende och liknande så blir jag bara ledsen, eller snarare rädd hur patetiska folk egentligen kan va.
Det handlar om avundsjuka. I själva verket har dom en bättre blogg än dig, är snyggare än dig, smalare än dig, osv osv.

Och skulle det vara så att du nu tycker att någon är så himla ful eller äcklig eller va de nu än skriver så finns det ju en liiten ruta med ett liiitet kryss på uppe i det högra hörnet, testa och tryck på det och se vad som händer... =P

Nu ush, nu får jag lugna ner mig. Jag blir alldeles arg jag..

Malle - ja blir ju såå less...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0