Getingjävel...

Imorse så blev Bossen stucken av en geting, någonstans i ansiktet, tror jag...

Märkte att han började gnälla lite. Gick och kolla till honom, då låg han i sängen, gick och fortsatte att sminka mig. Efter ett tag gnällde han igen, gick och kolla honom igen, han låg fortfarande i sängen och slicka sig om benen.
Sminka sig igen, och så börjae han igen. Och så när jag kom så sprang han till mig och la sig vid mina fötter (han är jättemammig när han har ont).
Jaha, tog upp honom och han skaka som bara den, och öronen låg bakåt. Gick och leta lite för att se va det var han var så konstig för. Hittade till slut en geting, i två delar och utan gadd. Så förmodligen så har han pillat på den, precis som med allt annat (nyttig läxa endå för lillen, man behöver inte röra ALLT).

Fick lite småpanik. Ringde Miss. S och frågade om hon visste nått om hundar och getingstick, men de gjorde hon inte.
Men han var lugn, hade slutat gnälla, öronen var inte lika mycket bakåt, andningen lugn och avslappnad och inne i munnen såg det ok ut.
Kom på att agria har en massa frågor som en veterinär har svarat på på deras hemsida, så gick in där och sökte på getingstick på hundar. Fick se en massa frågor och svar. Och överallt så stod det att det inte var någon fara, att hundar ytterst sällan reagerar, och om dom gör det så är det ofast av bål eller jordgetingar och av flera stick.
Vare sig de är valpar eller vuxna hundar, stora eller små, med svullnader eller inte så var getingstick inget att oroa sig för. OM dom nu skulle reagera, så gör dom det direkt och då är det akut.

Men då hade det gått 40-45 min. Bossen var normal, normal andning, normal-pigg och han hade börjat ha fram öronen och vifta på svansen. Så jag antar att han inte mådde dåligt.

Efter ytterligare en tid så åkte jag till jobbet... och nu sitter jag bara och oroar mig hela tiden... tror ja ska åka hem en snabbis snart och kolla till honom. Men det ska ju vara lugnt... han var inte det minsta orolig eller nått när jag gick....




Malle - orolig mamma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0