Blinc fransböjare med värme...

Har ju inte haft allt för mycket produktinlägg där jag tipsar eller varnar för produkter. Men tänkte att jag skulle ge mer sådana. Detta betyder absolut inte att jag fått grejerna eller att jag fått betalt utan jag skriver om det jag vill, skulle jag ha fått sakerna eller så så kommer jag att säga det.



Idag tänkte jag inte tipsa om en produkt som jag tidigare nämde utan tänkte mer avråda er från att använda denna produkt. Produkten kommer från Märket Blinc och är en fransböjare med värme.
Många tror att det är skadligt för fransarna att man böjer dom. Men gör man det rätt och med rätt grejer så är det inte speciellt skadligt. Klart att det är bättre att låta bli, men det gör faktikst ingen större skillnad.
Hur man böjer fransarna rätt och vilka verktyg man sa använda har jag skrivit om i ett tidigare inlägg.
Blinc har tagit fram en produkt som de säljer mycket på grund av att de spelar på folks rädsla att slita på fransarna. De hävdar självklart att deras metod är den enda skonsamma när det kommer till ögonfransböjning.

Att man använde värme för att hjälpa håret att forma sig lättare är ingen nyhet inom frisörvärlden. Och blinc hakade på denna trend och använde den även för sin fransböjare. Böjaren avger värme som på så sätt ska böja fransarna på ett skonsamt sätt med ytterst lite slitage på fransarna.

Vad tycker jag då om denna dyra (250 jävla spänn) batteridrivna histora?
Totalt onödig, och fruktansvärt värdelös!
Träffade en stackars arm själ som var återförsäljare av denna produkt när jag var förbi en nagelsalong i stan, de ville självklart sälja in sina grejer där, och då testa jag, klämde och kände. En riktig plasthistoria....

Så snälla, lägg era pengar på nått bra, nått vettigt!!



Malle - dagens tips...

Kommentarer
Postat av: rebecka :)

Den bästa ögonfransböjaren JAG använt är en gammal vanlig hederlig från H&M för 29.50 eller nåt sånt :phaha. Nu är ju inte jag professionel vad gäller smink och sånt men in my opinion är det så (A)

2009-02-01 @ 21:34:59
URL: http://thebeest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0