Hur ödet gav mig "Mannen i mitt liv"...

Jag skriver ju ganska mycket om Bossen, även om det blir mindre bilder på den lilla skroten nu när min kamera strejkar...

Jag har länge velat ha hund. Enda sen jag varit 5-6 år eller nått sånt har jag velat ha en Grand Danios. Men bestämde mig sedan för att inte ha en sådan hund på grund av att de måste leva ett ganska speciellt liv första året, något som jag inte kan erbjuda just nu. Men men, blir nog en sådan i framtiden.
Tänkte då mer på nått chihuahualiknande, fast insåg ganska snart att det inte var tillräckligt mycket "hund" för mig. Tittade en del på dvärgpincher med, och blev ganska fast i den rasen. Mycket hund, fast i en liten kropp.

Kom sedan in på en annons på blocket av just rasen Prazsky Krysarik av en slump. Blev heeelt såld. Så tittade, lärde mig osv om rasen i över ett år, och blev bara mer och mer fast besluten att detta var rasen just för mig.
Så började kolla mer seriöst efter valpar på diverse sidor. Men kände att det var lite "läskigt" att importera, har aldrig gjort sådant förut och det kändes som ett sånt himla meck.

Så ett par veckor innan jul satt jag som vanligt och kollade runt på blocket som jag ofta gör när jag har tråkigt. Och vad är det jag får syn på om inte världens mest underbara valp!
Smälte direkt när jag såg honom, jag visste att DET var MIN valp. Så ni förstår säkert att detta var Nr. 1 på min önskelista till julen. Tjatade som bara den på mina föräldrar. Men de ville ju inte ge mig någon valp.
Fick istället pengar, och sjävklart så ville jag använda en del av pengarna till att köpa min lilla valp, men det ville inte mina föräldrar, de ville att jag skulle använda pengarna till att leva av, roa mig, kanske resa, uppdatera garderob osv.
Kollade ändå av ren nyfikenhet annonsen igen dagen efter jul, och då var den borta.
Trodde då att alla tre valparna hade blivit sålda då de var leveransklara till julafton.
Blev verkligen skitledsen, deppade i flera dagar och var allmänt grinig och sur på allt och alla.
Det var ju min valp, av alla tre valparna så drogs jag till honom!
Jag har alltid velat ha en hanhund, och utan att veta att han var den enda hanen av valparna var det den jag ville ha.

Gick inte in och kollade på en enda annons på flera veckor. Tänkte inte heller på det för att inte bli deppig. Sen en dag när jag skulle sätta mig och äta mat så fick jag bara upp bilden på Boss från annonsen i huvudet. Så tänkte att fan jag måste gå in och kolla, kanske har det kommit nån ny kull eller nått.
3 minuter innan jag gick in så hade uppfädaren återigen lagt upp en annons, på Boss!

När jag ser det så tänkte jag ännu mer att han ska bli min, det är fan ödet!!
Så en seriös övertalningskampanj påbörjas och jag trackaserar min pappa med massor av mail med annonsen mm, jag fyller ju år i slutet av Januari så det skulle ju bli den perfekta presenten.
Och det slutade med att dom gav med sig, eller att mamma gav med sig, för pappa fick jag skaffa hund hela tiden.
Visst jag är vuxen och bor själv, men jag lyssnar faktikst otroligt mcyket på mina föräldrar.
Och tur är väl det att hon gav med sig, idag är hon en mycket stolt mormor, som ofta ringer till sin lilla bosse och här hur det är... =P

Så den lilla lilla Bossen blev min, och den 17:e januari så satte jag mig på tåget och åkte för att hämta min lilla bäbis. Och så nervös jag var då. Pirrade som bara den i magen, men så fort jag kom fram och hem till uppfödaren så blev jag lugn, för det absolut första som hände när jag kom dit var att Bossen sprang fram till mig, hoppade upp i min famn och somna.

Där var han, MIN valp!!
Sen dess har han vart min älskling, min bäbis, min självfrände, min bästa vän, min glädje, MANNEN I MITT LIV!!!

     



Sådär. Blev ju ett skitlångt inlägg det här...  =P

Malle - världens bästa köp ever...

Kommentarer
Postat av: Elena

Åhh va glad jag blev när jag läste om Boss. Liknande hände ju oss när vi köpte Chanel. Vi såg våra första Prazskys på MyDog Januari 2007 och blev helt sålda. Vilka fräcka hundar, så må men så tuffa. Efter det så tog vi reda på allt vi kunde om rasen. Men vi var väldigt osäkra i början om vi kunde ha hund för våra jobb osv. Visserligen jobbade jag bara deltid men ändå. Såg annonsen på Blocket om Prazskyvalpar i Lund och blev jätte förtjusta. men när vi väl tog mod till oss för att ringa så va annonsen borta. Såg sedan en liknande annons om Prazsky/chihuahua blandning och tänkte va fan det är ju nästan samma så jag ringde... och vet du vad? Hon sa att det fanns en tik kvar från Prazsky kullen om vi va intresserade av den i stället? Jaaa vi ska ha henne sa jag och helgen efter åkte vi ner för att lägga handpenning och så klart träffa henne. Hon va såå underbar, bättre än jag trodde. kom å la sig i min famn å busade med min hand, Boss la sig i min sambos knä å busade lite han också. Kan säga att det va den lääääängsta veckan i mitt liv tills vi skulle åka å hämta hem vår prinsessa... Men visst fick våra valpar det bästa liv man kunde få? Kram Elena & Chanel

2008-09-03 @ 19:47:36
Postat av: alec

plutt hund juh..

Är det du som gjort make up ¨på headern?? skit duktigt

2008-09-03 @ 19:50:00
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, verkligen!

Tror att alla våra små troll kom till oss av en anledning... Kunde inte ha blivit bättre!

2008-09-03 @ 19:52:25
URL: http://malinnestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0