Big secrets reveals...

Har ju varit ganska hemlig med en del grejer sista tiden. Dels för att, som jag sagt tidigare, vill hålla mig ganska anonym i bloggen, dels för att vissa saker behöver man helt enkelt inte göra offentliga. Men denna förändring blir ändå lite svår att dölja.

Är så att jag efter ett tags funderande och velande fram och tillbaka beslutat mig för att stänga ner min salong. Så från och med fredag har jag inte längre någon salong kvar.
Anledningarna är ett par, dels på grund av vissa tråkigheter med huvudkontoret, dels på grund av att jag längtar efter att få frilansa mer osv, och framför allt för min hälsas skulle
Har jobbar 6 dagar i veckan med min salong i över två år, och förutom det jobbat ett par nattpass i veckan. Och förutom det har jag haft både en salong och en lägenhet som ska städas, haft massor av pappersarbete, marknadsföring osv att göra. Detta tempo har gjort att jag inte längre mår något bra, och det kommer ta lång tid för mig att bli frisk,  glad och hitta tillbaka till mig själv.
Jag har offrat väldigt mycket som är självklartheter för en tonåring, förhållanden, kompisar, träning, hobbys, fester, shopping, resor osv. Jag har inte haft tid, råd eller psykisk hälsa att orka med nått utav det på ungeför 1,5 års tid.

Därför känner jag nu att det är dags för MIG. Bara MIG. Jag ska börja träna igen, kanske till och med ta upp dansen, hitta tillbaka till mig skälv och mina kompisar som jag tappat kontakten med. Kanske börja dejta igen och tillslut kanske även skaffa nått stadigt. Jag ska se till att bli av med mina sömnsvårigheter och se till att jag lär mig att ha roligt och slappna av igen. Någon som jag inte alls kan idag.

Jag älskar verkligen märket jag jobbat med, finns inget bättre. Vill inte sälja eller jobba med nått annat märke, finns några få undantag som jag skulle kunna tänka mig att jobba ett tag med. Jag har verkligen älskat att jobba med salongen och jag älskar även alla kunder jag fått träffa, stammisar som strökunder.
Men samtidigt känner jag nu att nu är det dags för mig att använda alla de bra kontakter jag har, det är dags för mig att utvecklas, göra svårare saker (någon som är svårt ibland när man står i en butik där man oftast gör vardags/kvällssminkningar). Jag har ett stort kontaktnät att utnyttja, både i sverige och utomlands.

Jag vet inte exakt vad som ska hända nu. Var från början tänkt att jag skulle hoppa på ett stort projekt i sthlm med samma kedja, men då vi inte kommer överens och då det kanske inte sköttes på det snyggaste sättet så avböjde jag det.
Jag kommer absolut inte att sluta med smink eller så. Jag kommer bara göra det på ett annat sätt, genom att frilansa. Kanske skaffar jag ett deltidsjobb inom nått annat för att få bryta av lite och koppla bort...

Tiden får helt enkelt utvisa vad som händer, men en sak är säker,

Nu är det bara tid för mig, och jag ska återigen blir den starka, glada personen jag en gång var!




Nu är det dags att fortsätta städa och tvätta.. ska snart till solarieholmarna med... Jeyy!

Malle - förmodligen de mest djupa inlägg ni kommer få i denna blogg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0