Salsakyckling med Couscous...

Lagade en riktigt god middag igår. Snabb, billig och smal. Perfekt!

Receptet kan du hitta här: http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15897
Annars hittar du det här...

Kände att jag ville göra nått snabbt, enkelt och samtidigt nyttigt och gått. Gick in på arla för att kolla lite. Sökte på kycklingrecept, och hittade detta. Var faktikst grymt gott.

Detta är vad som behövs:

  


Coscous
Smör
Kyckling (ja tog halva receptet, fast med lite mer kyckling)
Wokgrönsaker,
Creme Fraige
Salsa
Buljong (höns)
Salt

Man kan ha ris, pasta, nudlar, couscous, bulgur eller vad man vill till receptet, jag valde fullkorns couscous.

Tina kycklingen, jag tinar nästan alltid kötti varmt vatten, snabbt och det blir bra tinat. I micro blri det alltid för lite eller för mycket.
Skär sedan upp kycklingen i strimlor, jag vill ha mina bitar lite större.



Sätt på plattan, jag använder som vanligt alltid både smör och olja. Lägg i Kyckling och förstek den lite innan du har i grönsakerna.

      


Stek detta tills det är ordentligt stekt och knaprigt. Tillsätt creme fragien och salsan. Låt detta stå och puttra ett tag. Tillsätt salt och peppar.

   


Sen är det bara att lägga upp och njuta. Jag drack isvatten, självklart!

  


Sådär... testa!

Malle - nyttigt kan vara gott!

Kommentarer
Postat av: sannaTJ

ser gott ut :]
kolla gärna in på min blogg :) sannaTJ.blogg.se
kram

2008-05-06 @ 17:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0