Mina favoritparfymer...

Tänkte att jag skulle skriva lite om mina favoritparfymer...
Har egentligen 4 st som jag mer eller mindre alltid har använt, förmodligen alltid kommer att använda. De har lixom alltid funnits med, och jag växlar lite beroende på årstid och humör.

Men, man ska tänka på att alltid välja en parfym som passar en själv som individ. Alla parfymer luktar lite olika beroende på vem den sitter på. Därför går det inte att känna en god parfym på en kompis och sen springa och köpa den. Alla parfymer ska man pröva ut på sig själv, låta den sitta ett par timmar och sen har man hur den kommer att dofta på sig själv. Viktigt viktigt people!
Personligen så tycker inte jag att man ska ha en parfym som luktar för mycket, då blir det gärna lite stinkande känsla över den. Men hey, det är bara jag.... Smaken är som baken, delad.

Finns ett ofantligt utbud med parfymer, billga som dyra, med blommig doft, kryddig doft, kvinnlig, sexig, sommrig osvosv.
Välj en doft som du tycker om, och som går bra ihop med din egna kroppsdoft.

Mina favoriter då.... Jag har aldrig lagt jättemycket pengar på mina parfymer. Jag har hittat mina favoriter och hållt mig till dom.

Naomi Campbell - Naomi Campbell
Paul Smith - Extreme
Lacoste - Touch of Pink
Lacoste - Touch of Spring

        


De har lite olika dofter, men alla har en ganska svag doft i sig. Jag vill inteha en för stark doft, ni vet som kan sitta kvar i ett rum i timmar, eller som lägger sig som en dimma efter en när man går. Jag har hellre med mig parfymen och sprutar på mer under dagen.

Naomi´s parfym är väldigt kvinnlig och ren doft. Har varit en favorit för ett par av mina ex-pojkvänner.
Paul smith´s parfym är lite skarpare i doften, lite mer kruddig. Använder den oftast på vintern.
Lacoste´s två parfymer luktar sommrigt, man blir lixom glad och pigg av doften. Jag har numera hellre touch of spring istället för den gamla touch of pink.

Vilka är era favoritparfymer?
Tipsa mig!

Malle - älskar doften av en riktigt god parfym...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0