Att vara egenföretagare...

Som ni kanske vet så är jag VD för mitt företag MIST Uppsala AB, och inom det bolaget så driver jag en Mist Sthlm butik i centrala Uppsala sen 2 år tillbaka.
Att driva eget har jag alltid vetat att jag vill göra, så sagt och gjort. Det är verkligen skitkul, men gud vilket jobb det är.

Förutom att jag står i butiken mellan öppetiderna, så jobbar jag massor hemmifrån. Det är inte så att man är ledig för att butiken stänger sina dörrar. Nä, då ska det fixas med marknadsföring, papper, bokföring osv osv.. listan kan göras vääldigt lång. Massor av jobb och slit, något som inte alla är förberedde på när man startar eget.
Jag har haft min butik nu i snart 2 år (21 augusti fyller butiken 2 år, bolaget är äldre), och hitills har den enda lönen jag tagit ut varit pengar till ett gymkort som kostade 1800 Kr.
Visst har jag kunnat ta ut lön, men gäller att prioritera lite, ska jag ta ut pengarna till mig själv, eller ksa jag beställa in extra varor, eller göra en till marknadsföringsdrive. Oftast så hamnar man själv ganska långt ner på prioriteringslistan.
Att vara sjuk är inte att tala om, du måste jobba, vare sig du är döende eller inte... :P

Som tur är så har jag Miss. S som gör att jag kan få lite lediga dagar ibland (som inte blir lediga för att jag sitter hemma och jobbar), och jag kan få lyxen att vara sjuk ibland.

Trots att det är så hårt slit så är det värt det. Det är min dröm, och det går hela tiden framåt. Hade vi stått och stampat på samma ställe eller det inte gått alls, då hade jag tröttnat och lagt ner för längesen.
Jag älskar det jag gör, och trots att jag offrat mina bästa år, och min hälsa så är det det roligaste jag gjort.

Hmm. antar att det jag vill säga var att om ni funderar på att starta eget, tänk igenom det NOGA!

Så här ser mitt schema ut under min "lediga" tid, charmen med att vara egen företagare.. =P



Nu ska jag gå och sminka mig.. blir en rosa makeup... bilder kommer snart.. =)

Malle - finns i badrummet...

Kommentarer
Postat av: sara

Va duktig du är som kämpar på å får hålla på med det som du tycker är roligt!! All cred till dig!! Hur kom du på att du skulle starta eget?

2008-07-09 @ 15:55:25
URL: http://venividivisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0