Sin City...

Vi kollade även på Sin City i fredags. Jag såg den när det gick på bio för nåt/några år sen. Och kom ihåg att jag tyckte både om den men ändå inte.

image100


Välkommen till Sin City. Den här stan drar till sig de hårda, de korrupta, de med brustet hjärta. Vissa kallar den mörk. Hårdkokt. Men det finns de som kallar den sitt hem. Skumma poliser. Sexiga damer. Desperata medborgargardister. Några söker hämnd. Andra söker frälsning. Och så finns det de som hoppas på lite av båda delarna. En värld av osannolika och motsträviga hjältar som fortfarande försöker göra det rätta i en stad som vägrar att bry sig. Deras historier - chockerande, spännande och brännande - baseras på tre av Frank Millers serieböcker om den korrupta och våldsamma staden där ingen kan gå säker...

Jag tycker filmen är riktigt ball. Ingen annan film har gjorts på annat sätt vilket gör att man blir väldigt facinerad. Sen är ju jag ett stort fan av färgen svart så I like it. Det som gjorde att jag inte tyckte om filmen var berättarrösten, någon som jag vet har gjort att andra just fastnat för den. Alltså får väl var och en avgöra om det är coolt eller inte...

Betyg: ♥♥ (2/5)

Är berättarrösten som drar ner betyget för mig.

Bild/Filminfo: Lovefilm.se

Malle - berättarröster är inte riktigt my cup of tea...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0