Kejsarens Nya Stil..

Kejsarens nya stil är den abslout bästa Disneyfilmen, tecknade filmen överhuvudtaget faktikst. Jag diggar den så sjukt mycket, få uppskattar den dock... men jag Miss. S och Mr. E diggar den så det räcker för fler så det kanske är lugnt, vad vet jag.

image99


Han är odräglig, falsk, tycker om och bryr sig bara om sig själv. Han är Kejsare Kuzco, som har stora planer och drömmer om att bygga ett Kuzcotopia. Men hans rådgivare, den maktglada trollpackan Yzma vill gärna ta över tronen i kejsardömet. Med en giftdryck förvandlar hon av misstag Kuzco till ett hjälplöst lamadjur. Kuzco hamnar hos Pacha - en snäll bonde som lär honom mycket av det goda i livet. Tillsammans bildar de ett udda par som råkar ut för hårresande faror i djungeln och ett helgalet äventyr på den krokiga vägen tillbaka till Kuzcos palats! Kejsarens nya stil har fått Oscar för bästa sång "My funny friend and me" av Sting, år 2000.

Asså vad ska man säga, SE DEN! Det är det enda jag kan säga. Jag dör av skratt varje gång jag ser den och kani princip varje replik utantill. Jag ber er, See den. Eller nej, jag beordrar er, detta borde vara en självklarhet i alla dvdhyllor.

Betyg: ♥♥♥♥♥ (5/5)

Bild och filminfo: Lovefilm.se

Malle - SPENATKNYTENA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0