Festdax...

Var ju utlovat ett par inlägg så här på kvällskvisten. Men blev bestämt under dagen att jag skulle hänka med Miss. S och Miss. L ut på krogen, Mr. E skulle ta hand om Bossen. Förfest hos mig. Allt var frid och fröjd, jag var pepp. Men sen precis innan stängning så ringer Miss. M och säger, visst kommer du ihåg att det är ikväll som du ska ta mitt pass.
Hmm... när hon hörde sig av till mig sa hon inget datum, utan hon sa bara att det var den här helgen på saluhallen. Eftersom dom bara har öppet på lördagar förutom sista fredagen varje månad då dom kör korridoren så antig jag att det var lördagen. Ingen sa något heller när jag ringde schematelefonen för att göra bytet (hon skulle ta min lördag förra helgen), trots att vi satt och diskuterade schemat och att de hade det framför sig i ca 10 min om att det var idag.
Anyhow... jag hade jättegärna tagit Miss. M´s pass då jag vet hur mycket hon ville vara ledig då dom skulle ha en födelsedagsfest för hennes syster som fyllde 25 år, och det var hon som hade planerat allt osv. Men jag hade ingen som kunde ta bossen hela kvällen. Hade fixat så att Mr. E kunde ta honom nån timme så att jag kunde följa med ut, men fanns ingen som kunde ta honom så många timmar osv. Sen skulle jag ju upp vid 8 tiden dagen efter, jag är ju trots allt sjukskriven och ska inte stressa och jadijadijada...Hur som helt... jag kunde verkligen inte ta hennes pass, hur mycket jag än ville... och ingen annan kunde ta det heller. Så slutade med att hon fick skippa sin systers fest och jobba. Hon valde att säga upp sig. Känns som att man har en del i det trots att jag´vet att hon funderat på det förut, hon bland flera andra. Anledning, vi är för få på för många pass, alltid problem vid sjukskrivningar eller om man vill va ledig, men framför allt det SÅ JÄVLA CPOTREVLIGA personalen i schematelefonen. Jag vet ju själv att om jag skulle säga upp mig så är det pga dom.

Blir så jävla förbannad, om vi hade haft illräckligt många anställda så hade det här inte behövt hända VARJE jävla helg. Vi hade sluppit ha att göra med drygfittorna i Sthlm, och det skulle vara frid och fröjd.

Men men, förfesten blev av här i vart fall. De andra har precis dragit på krogen, jag stannar hemma. Iofs bra jag har inte råd och jag ska upp imorgon. Dessutom slipper jag lämna bort Bossen alls i kväll. MEn lite trist är det ju, hade behövt få komma ut.
Som vanligt så började jag och Mr. J prata, och varje gång börjar jag grina som en stucken gris. Asså kan inte beskriva hur fin den killen är, han är så jävla guldvärd att det finns inte. Hoppas att den tjejen han än nu hamnar med är den bästa, för han förtjänar inget mindre.

Ska käka lite nu, sen blir det sängen... blir min middag som jag stoppar i mig nu... Värt!

Nä, men kvällen var kul , jag hade kul...

Natti natti gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0