Blogawards 2008...

Alla bloggare vet väl vid det här laget att Blogawards 2008 gick av stapeln igår kväll på Sturecompaniet i Stockholm.
Ett event som många inom blggvärlden sett fram emot länge, planerat outfits, smink och hår till in i minsta detalj.
Tänkte att jag skulle skriva lite om vad jag tyckte om galan...

Jag tycker först och främt att det var ett jättebra intiativ av Veckorevyn att anordna denna gala, även om jag blir förbannad för att vissa inte var nominerade eller bjudna. Många stora bloggare glömdes bort. Nu är jag inget superfan av tex Kissie, men att hon inte blev bjuden eller ens nominerad på grund av hennes och Ebbas tidigare dispyter är löjligt. Där people, ser ni nätmobbning på hög nivå. Kissie driver ändå en av sveriges mest besökta bloggar. Hon hade enligt mig varit en självklar nominerad i kategorin kaxigast i bloggvärlden.
Men men, tittade en del på galen genom deras livesändning på nätet. Trots att tekniken till och från sviktade så var det skoj att det hade den möjligheten för oss andra som inte var bjudna på galan. Dessutom måste man komma ihåg att det var första gången detta event anordnades, det som var mindre bra detta år, kommer säkerligen att fixas till tills nästa gala hålls.

Slogs av när jag kolla på galan, att alla inbjudna fick stå upp, HELA kvällen... det fanns lixom ingen struktur på det. Det var en catwalk/scen, som folk fick trängas runt, inga sittplatser, folk hade svårt att ta sig upp på scenen och de verkade allmänt förvirrade på om vilka som va där och inte. Tänk er alla de som står där i sina klackar, i ett par timmars tid, för att sen orka festa med det fötterna... AJ AJ AJ!
Det största minuset var ju (efter att ha läst om det på flera bloggares hemsidor) att goodiebagsen inte räckte till alla. Utan vissa fick helt enkelt vara utan, trots att de fått någon form av biljett som berättigade dom till en. Ska man ha ett event så ska det se till att det finns goodiebags till alla. Har dom bjudit säg 300, så ska det finnas 300 goodiebags. Kommer inte alla, ja lotta då ut dom.
Blev speciellt förbannad när jag gick in på Sydows blogg och möts av ett inlägg det där står hur glad hon är för sin goodiebag. Hon anordnar galan, hon ska inte ha någon, hon kan ta någon om de blir över....

Oj nu lät jag jättenegativ, emn det är jag inte, tycker bara det va sjukt dåligt med goodiebagsen, och tycker synd om allas fötter... Huvva...

Dessa vann i alla fall:

Årets blogg: Kenza Zouiten

Bästa bloggbusiness: Blondinbella   
Kaxigast i bloggvärlden
: Hanna Fridén   
Bästa kändisblogg: Carolina Gynninng    

Bästa sminkblogg: Makeupoholic    
Bästa veteran
: Englas Showroom   

Guldpennan: Bloggkommentatorern

Bästa bloggform: Emmas Closet   

Bästa nykomling: Linda Rosing   

Bästa manliga modeblogg: Manolo       

Bästa foto: Maria Ulmefors   

Bästa fashionista: Style by Kling   

Bästa dagens outfit: Amanda Berg   

Mest originella: Nio till fem   

Bästa partyprinsessa: She city

Functional Lifestyle Award: Linda Skugge   

Kul intiativ, och hoppas att de små missarna som var i år rättas till tills nästa gala går av stapeln!

Kommentarer
Postat av: Ebba von Sydow

hej! spännande att läsa dina tankar om galan från ditt perspektiv. jag måste dock meddela att vi hade 400 goodiebags, men tyvärr var det uppenbarligen flera som tog två (!) eftersom det till slut ändå inte räckte till alla. jag om någon är verkligen ledsen för detta, som vi hade kämpat med dem. och till och med gjort extra påsar! men men, det kunde vi tyvärr inte styra över... och nej, jag fick ingen goodiebag själv - vi alla på redaktionen avstod för att ge till besökare. en fin tygpåse har jag däremot, jag är jätteglad för den! ha en trevlig helg och tack för dina ord om galan. /ebba von sydow

2008-10-17 @ 17:12:06
URL: http://www.veckorevyn.com
Postat av: Therése

Tråkigt att några tog två... hoppas att de skäms! :O Jag fick ingen, blev jättebesviken för det! :S

2008-10-19 @ 02:12:26
URL: http://fakelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0