Blommogram...

Imorgon är inte vilken dag som helst... Utan det är Mr. M´s födelsedag. Självklart var jag tvungen att fixa ett blommogram till pöjken. Sagt och gjort.. Var ju riktigt enkelt om du frågar mig... Blev ett par rosor från interfloras hemsida. Tog inte mer än 5 min att fixa allt... Inte speciellt dyrt heller.

Klart att min Mr. M ska ha blommor... =P

Nä... jag skulle ju berätta om det där jag fastnade för imorse.. Men det är så krångligt, hittar inte den videon nu osv.. Men ska försöka förklara lite.

Finns en teori om en "stjärna" eller vad det nu än är, planeten X eller Nibiru som den heter. Det sägs vara en himlakropp som cirkulerar i vårt solsystem och som år 2012 kommer bli jordens undergång. Tydligen så ska NASA och flera av världens stora myndigheter veta om detta men håller tyst för att inte skapa kaos.
Nasa har speciella teleskop, bland annat på sydpolen som finns endast för att observera denna himlakropp.
Vissa påstod att den skulle komma in i vårt solsystem 2003 (?) men då inget hände flyttade man fram datumet till maj 2012. Det som kommer hända är att den kommer att skapa en massa naturkatastrofer större än de vi någonsin sett i våra dagar.
Gigantiska värmebäljor, orkaner, tsunamis, jordskalv osv. 2/3 a jordens befolkning kommer att utplånas, och 2/3 av de som överlever kommer att dö inom 6 månader av svält och drastiksa klimatförändringar. Vissa påstår att tsunamin och så vidare (jag fick nys om detta då nån drog paraleller mellan Nibiru och skalvet i skåne), är en orsak av att den börjar närma sig vårat solsystem.

Visst kan det va bluff, men det skulle ju faktikst lika gärna kunna va sant. Redan mayafolket har skrivit om denna händelse, likaså nämns den i bibeln ett flertalet gånger. Varför har dom då skrivit om detta? Jo för att den ibland är synlig för oss människor, nästa gång vi kan se denna röda planet med blotta ögat är 2009, mars.
Och om det skulle vara sant, varför skapa totalt kaos genom att försöka varna över 6 miljarder människor som ändå inte kan göra ett dyft för att rädda sig?

Yes, hittade filmen.. Rätt intressant...
 



Ganska låg film..

Dom har tydligen även gjort en film om detta som kommer att ha premiär 2009, här är trailern på det..



Sånt här fascinerar mig... detta är bara en av många många undergångsteorier... Nån gång så kommer ju jorden att gå under, så är det bara. Frågan om det är nu, eller om ett par miljarder år. Solen kommer ju ändå slockna det vet vi. Men det är långt efter vår levnadstid är ute.
Många teorier tror jag finns till för att man vill skräma folk, skräma folk att bli troende, rätta sig efter vissa saker, folk osv. Men samtidigt, vad skulle man göra OM detta var sant. Vi har ca 3 år kvar att leva... Skulle man få panik?
Jag tror jag har en ganska soft inställning till döden, vi ska alla dö nångång. Vissa dör unga några dör gamla. Vissa i olyckor, andra av skukdom eller ålder. Vissa snabbt andra långsamt.. Men hur ma än vrider och vänder på det så är det oundvikligt. När det är dags så är det....

Intressant intressant... Rymden intresserar mig som fan.. det är så stort, så mystiskt på nått sätt....

Vad tror ni, bluff eller äkta?

Själv är jag dock skeptisk...

Malle - intressant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0