Skönhetstips # 2...

Yes, då tar vi nästa skönhetstips då.. Eller detta är inte ett skönhetstips egentligen, utan idag så ska jag berätta om en fotograf. Denna lilla följetång kommer ju som sagt att handla om allt inom denna industri..

Dagens tips, är ingen mindre än Fotografen David La Chapelle!

Enligt mig är denna fotograf inte en fotograf, utan en gud. Hans bilder är så sjukt snygga och klockrena. Och hans bilder känns igen på hans speciella stil.

Han har förutom att ha haft utställningar som dragit en stor publik de senaste 14 åren, givit ut 4 st böcker och vunnit ett stort antal priser. Han är med andra ord riktigt duktig, och känd för sin talang.
Senaste utställningen i Sverige var i Sthlm i April. Tyvärr han jag aldrig gått, men hade jag kunnat hade jag verkligen åkt dit.
Denna american jobbar mest inom fashion, advertising och fine art - photagraphy. Förutom att ha fotad några av världens största kändisar har även gjort en karriär inom regiseringens tecken och regisserat en rad stora musikvideos.




Googla honom och kolla alla hans bilder, men bjuder även på några här på bloggen.


        

        

    


Sådär... haha får ju ta och hejda mig. Skulle kunna lägga upp hur många som helst. Men som ni ser har han en ganska speciellt stil. And i love it!!

Tänk om man skulle få kunna jobba med honom nån dag, men de lär ju AAAAAAALDRIIIIG hända.. =P

Malle - följetången är igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0