Skönhetstips # 1...

Nu när jag äntligen börjar få lite mer tid så ska jag äntligen dra igång min följetång om makeup, skönhet, osv..
Detta innebär att jag 3-4 dagar i veckan ger tips och trix om makeup och skönhet, ger information om fotografer, modeller, designers osv osv...
Har lovat det länge, och nu jävlar kör vi!

Skönhetstips # 1 = ANSIKTSVATTEN

Något som jag inte kan leva utan, och något som de flesta inte bör kunna leva utan. Ansiktsvatten finns i de flesta märkens sortiment, och prisklassen varierar mycket. Allt från runt 50-lappen på apoteket till ett par hundralappar hos de lite mer exlusiva märkena.
Ansiktsvattnet ska dock ALDRIG innehålla alkohol, då det blir för starkt för huden och kan bidra till att huden skadas eller torkar ut.

Varför använder man då ansiktsvatten?
Ansiktivattnet stänger igen porerna efter rengöring och gör det därför till en utmärkt produkt att använda som en sista grej innan man lägger på sin makeup.
Köp gärna en liten sprayflaska, finns på bland annat H&M, Kicks, och häll över en skvätt. Förvara i väskan och om du känner att sminket tappat sin lyster eller blivit glansigt så kan du lätt sprayduscha ansiktet och vips så är makeupen och hyn uppfräshad. Visst går det bra att använda även om du inte har makeup på dig.
Känner du dig trött och hängig, och hyn likaså?
Ställ in ansiktsvattnet en stund i kylen och spraya sen lätt över ansiktet med det kalla vattnet. Väldigt upppiggande för både hy och sinne.

          


Mina personliga favoriter är Mist Sthlm´s Tonic, och apotekets från ACO-serien.

Det där va mitt första tips... ENJOY!

Malle - nu ska jag till jobbet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0