Skönhetstips # 54...

Låt gå, jag kan inte somna än på timmar, så varför inte ha en liten bloggnatt. Jag har ändå inget annat att göra, som jag vill göra i vartfall =P

Därför ska jag ge er lite skönhetstips för att jag varit så dålig på det ett tag.

Skönhetstips # 54; Rynkor...

För vissa är detta naturligt och ingen big deal, för andra är det det värsta som finns, den ultimata mardrömmen när det kommer till ens egna utseende. Jag talar självklart om rynkor!
Enligt mig är rynkor bland det vackraste som finns. Det visar att man levt, ett liv fullt av både sorg och lycka, motgång och framgång. Åldras man med sina rynkor och inte emot sina rynkor så är det riktigt vackert. Så åldras med värdighet män och kvinnor!!

Vissa börjar redan i tidiga tonåren att köpa en massa antirynkkrämer. Andra spenderar en mindre förmögenhet på att se så ung ut som möjligt. Och här måste jag få lägga in ett till enligt mig, folk som är gamla men som är lenare i hyn än en tjugoåring är det fulaste jag vet. Jag mår illa. Man verkligen ser hur misshandlad hyn är, spelar ingen roll vilka miner du gör, för hyn formar sig inte efter ansiktet som det ska i alla fall. Visst kan man kanske spruta in lite restylan eller botox för att ta bort några enstaka veck, men där går gränsen.
Det finns inget sätt att undvika rynkor, det är bara att accpetera, men du kan fördröja processen och göra den mer långdragen.
Alla dessa krämer funkar egentligen inte. De dom flesta utav dom gör är att se till att huden samlar på sig vatten, och på så sätt så slätas rynkorna ut en aning. Men egentligen så är effekten av antirynkkrämer, oavsett kostnad, helt obefintlig. Det är ett sätt för en industri som redan omsätter hur mycket pengar som helst varje år att dra in lite extra cash.

Det finns däremot saker som hjälper mot rynkor. Och som man bör tänka på hur gammal man än är. Börjar man i tid så kan man som sagt senarelägga och dessutom dra ut på uppkomsten av rynkorna.
Kost, vatten, sömn, rengöring + fukt och framför allt solskydd är superviktigt.
Att en nyttig, bra och balanserad kost tillsammans med ett bra intag av vatten är bra för hyn är ingen nyhet. Likaså att vi behöver vår skönhetsömn, det är då kroppen återhämtar sig och återbygger sig. Detta gäller även hyn.
Att alltid vara noga med att rengöra sin hy med bra produkter lämpade för sin egna hy, och återfukta huden ordentligt är även det en sak man inte kan tjata nog om. Morgon och kväll, sov inte med smink, var noga med peeling och mask osv..
Solskydd är något allt fler märken inkluderar i sina produkter. Och idag kan du hitta krämer, consealers, foundations och puder med SPF (SunProtectionFilter). Både hos dyra och billiga märken och det brukar ligga på 10-15 SPF. Var försiktig med solandet både ute och i solarie. Sol är den största faran mot för tidigt åldrande.

Skulle vilja säga att mer än hälften av orsakerna till hur man åldras beror på dessa faktorer. Tänk på det, och skit i krämerna!
Lev med dina rynkor, visa upp dom med stolthet. Dina rynkor visar att du levt....



Bild: google.se

Hoppas att ni fått lite tips på hur ni ska jobba med er hy för att få den att åldras på bästa sätt, utan att slänga en massa perngar på krämer som inte hjälper.

Malle - tipsar på igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0