Lets have a deeptalk...

Vill ventilera mig lite om två saker jag sett på tv idag. Båda väckte starka känslor hos mig.

Först så såg jag ett program med Oprah idag, det handlade om nätpedofeli. väldigt grov sådan. De hade kartlagt pedofelin i Usa och pratat med diverse myndigeheter. Myndigheterna kan lätt spåra dessa vidriga avskum, men det finns inga medel för att följa upp mer än 2 % av alla fall.
De hade gjort undersökningar och hittat folk som tar emot beställningar med önskningar av olika typer av pedofeli och man kunde även beställa hem handböcker om hur man skulle antasta sina barn och lägga upp det på nätet.
De yngsta barnen de hittat på nätet som blivit sexuellt utnyttjade eller antastade hade fortfarande delar av navelsträngen kvar.
Eftersom det blir vanligare med barnporr så blir våldet bara grovare och grovare och offren yngre och yngre.

Jag blir så fruktansvärt äcklad. Man borde sätta ett skott i pannan på varenda jävel därute som håller på med sånt här. Hur kan någon tycka att det är ok att antasta sina egna barn och dessutom sprida filmer och bilder på det vidare till andra vidriga jävla avskum som sitter och äcklar sig framför bilderna. Känner man sig manlig då? Känner man sig mäktig?
Man måste vara en jävligt patetisk, och osäker människa om man gör nått sånt!!
Fy faaan säger jag bara. Skulle jag möta på ett sånt as, så skulle han nog inte gå levande därifrån...

Det andra var på Dr. Phil.. Yes, det har varit en liten tvdag för mig. Det handlade om The N-Word, alltså ordet neger.
Man hade bjudit dit både vita och svarta, och det var en öppen dialog mellan gäster och publik. Och det var en vild debatt. Många svarta vill ha ett förbud mot ordet neger då de tycker att det är ett nervärderande ord.

Visst är det ett historiskt negativt laddat ord. Men man kan inte leva på slaveriet hela tiden. Vita idag är inte mer rasistiska mot mörkhyade idag än vad vi är mot asiater osv. Visst finns det alltid folk som kommer tycka illa om mörkhyade, men de finns folk som hatar asiater, blondiner, kortväxta, mentalt sjuka osv med. Alla kan inte alltid älska alla. Det finns lika många områden i USA där de vita blir illa behandlade av de svarta som tvärtom. Och att säga att vita fortfarande trycker ner svarta i USA är ju så himla korkat att jag dör.
De har för fan en svart president, vita suportar svarta musiker, idrottmän och dylikt.

Det roligaste var, att han som absolut ville att The N-word skulle förbjudas och som tyckte att vita var rasister (allihopa!) var den i studion som var mest rasistisk av dom alla. Han hävde ur sig fördom efter fördom mot alla andra, främst de vita folkslaget.

Visst ska vi inte glömma de som hände under slaveriets tid, men jag säger som en i publiken, get over it and start to do something with your life!

Sådär nu har jag ventilerat mig lite.. skönt..

Malle - blev en seg dag idag med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0