Ulva kvarn...

Idag har vi inte gjort så mycket... Vaknade skittidigt av att Bossen väckte mig, han ville till "mormor". Stod o gnällde vid dörren från typ 5 till 8 då jag tog ut honom en snabbis, sen gick jag och la mig igen, och stängde ut honom... =)
Äntligen sömn!

Käkade lite frukost, och hjälpte mamma plocka lite i köket och sen drog grovjobbet igång. Ta in alla utemöbler (finns 4 uppsättningar: 1 verandan baksidan av huset, 2 verandan framsidan av huset och 1 nere vid bryggan, det blir en del bärande folks), ta in alla blommor och blomkrukor, solstolar, fiskeutrustning, cyklar som inte används och sen sist och fan inte minst. Lägga igen poolen för vintern. Det krävdes 2 timmar och fyra man för att på poolen igenlagd.. men nu behöver man ju inte göra det jobbet igen förens i vår. Bossen har självklart sprungit som en tetting runt hela tomten hela dagen och haft koll på allt och alla. Så de senaste 4 timmarna har han sovit som en stock.

Blev lite hemmagjord pizza till lunch och sen åkte jag tillbaka till stan. Skulle ha följt med mamma och Miss. E till Ulva Kvarn som har nån marknad där idag och igår. Men jag pallade inte, dessutom är jag blöt, lerig och har spindelväv lite här och var.
Annars hade det varit nice att följa med, är jättemysigt därute. Och finns alltid nått snyggt man kan köpa med sig hem, men får bli i vår istället.



Bor ni Uppsala, eller i närheten tycker jag absolut att ni ska åka förbi... finns ett jättemysigt fik och så säljs det en massa fina hemslöjdsaker. Dessutom är ju brända mandlar eller glasblåseriet helt fel!

Malle - blev inget Ulva Kvarn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0