The flugsvamp...

Måste bara berätta om en incident som jag helt har glömt bort att nämna i mitt lilla svampinlägg längre ner...
För er som missade det, så var jag mamma och Bossen förbi eljusspåret. Vi tänkte först bara ta ett varv, njuta av frisk luft och att få röra lite på oss. Men så ville jag gå in och kolla på vårat gamla (läs: så gammalt att man mer kan kalla det en antik plats) svampplockningsställe... Så vi går in i skogen letar lite och till slut så hittade vi det, och med det även svampen. Så vi gick runt där i skogen och plocka svamp.

Bossen tyckte det var jättekul. Han har aldrig riktigt varit i en skog så, en riktig "trollskog" med massa mossa stenar osv. Han har knappt varit i en riktigt skog, bara mindre skogar. Han blev helt till sig och skulle äta alla svampar, hoppade som en tok över alla stockar och stenar.
Sen ser jag helt plötsligt min lilla råtta stå och äta på en flugsvamp, jag fick  P A N I K, skriker neeeeeeeej, drar i kopplet så han flyger säkert en halvmeter (hey, tänker att det är bättre än att han äter flugsvamp). Men kollade i munnen, ingentng där, eller ingenting kvar i vart fall. Och på svampen så var det mest bitmärken.. Liiiten lättnad i vart fall. 

Men vi plockar på, åker hem, hyr film och lagar mat. Ingenting verkar ju hända med den lilla skroten, han är lika pigg och glad som vanligt. Men sen på kvällen så börjar han rapa en massa, får mycket hicka osh blir lite småorolig, fine tänker jag, han kommer spy. Det gör ju han ganska ofta eftersom han ALLTID ska äta en massa konstiga saker ute. Men det gjorde han inte, och det gick öve efter nån timme... så antingen fick han inte i sig nån svamp, eller så är han imun mot den.. =P 

Så det är the flugsvampsincident... Hahaha, knäppa hund!



Föresten, varför har man just flugsvampen i julljustakarna?

Malle - skulle vilja ha det ögonblicket på film....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0