Sveriges Man 2007...

Tänkte att jag skulle berätta lite om ett av de absolut roligaste jobben jag haft. ett jobb som verkligen gav mig en massa vänner för livet, massa små nallebjörnar att tycka jättemycket om.

Hade precis öppnat butiken här i Uppsala, fick ett mail från prejektledaren/konfrensieren för Sveriges Man turneringen 2007. Hon undrade om jag var intresserad av att sminka killarna till en av delfinalerna som skulle hållas på nattklubben 7even här i Uppsala den 29 november. Och visst kunde jag göra det!
6 stycken killar skulle stylas och jag och min dåvarande kompanjon Miss. I kom till nattklubben runt 9 tiden för att börja styla. Både jag och Miss. I var jätteslitna, jag hade flyttat hemifrån dagen innan och inte sovit nått på hela natten då jag packat upp och fixat med lägenheten, och Miss. I var helt slut av andra anledningar. Så var inte de två fräschaste tjejerna som dök upp. Men vi började i vart fall styla killarna. Vi sitter och snackar en massa skit, umgås osv när en av turneledarna kommer och frågar om vi tänkt stanna kvar eller gå hem. Vi sa väl att vi stannar i vart fall ett tag (showen skulle brörja kl. 12, men i nattklubbstermer innebär det alltid typ en timme senare, vi skulle ju jobba dagen efter).
Men då sa han att vi måste ju stanna kvar, det var ju vi som var juryn, och att det var vi som skulle dela ut priserna på scenen osv... Det var ju roligt, fast man såg ut som fan. Blev en helkväll i alla fall och vinnaren blev en viss Mr. R.

Innan vi skulle gå, ungefär vid halv 3 på natten så kommer projektledaren som mailat mig och frågar om vi vill sminka på semifinalen som går av stapeln på en 48 timmars-kryssning på Viking Line den 6 December. Kryssen, mat och dricka är betalt. Ja men självklart ville vi det!

Så den 6 December så beger vi oss till sthlm med tåg och buss för att komma till färjan. Vi fick gå ombord redan på morgonen för att hinna vara med på genrep, osv osv.
När repet börjat bli klart för killarna så är det dags att börja styla, alla 24 killarna uttagna från hundratals killar i Sverige.
Det gick verkligen skitbra, alla killarna var hur gulliga som helst. Vi hade ju verkligen inte förväntat oss det, vi trodde att vi skulle möte 24 snorkiga, dryga modellkillar med alldeles för mycket självförtroende. Men de var verkligen en bunt gentlemen, nallebjörnar.
Första natten var det en liten show, killarna visade upp sig i kläder, kallingar och lite sånt, och andra kvällen var själva finalen. Här var det en lite längre show och man korade Mr. Kryssning, den som alla passagerare hade fått rösta fram under kryssningen.
Vinnaren korades först i April 2007 då svenska folket fått några månader på sig att rösta genom hemsidan eller Hänt Extra (som jag för övrigt var med i två gånger i samband med turneringen, som utnämnd stylist).
Finns så mycket att säga om kryssningen, att det var VÄRLDENS storm så till och med personalen hade mer eller mindre panik båda nätterna, åksjuka folk, allt festande, mat, konversationer, allt jobb, alla mediajippon osv.. men om jag skulle berätta allt så skulle detta inlägg bli en hel blogg i sig!

Istället ger jag er bilderna på finaliserna:

1:a Egill Arnljots
2:a Stefan Grantorp
3:a Kalle Gadd
4:a Mark Fager..

     

  


Vill ni se fler bilder från 2007 års turnering, eller årets turnering så är det bara att gå in på
http://www.sverigesman.se/

Ja jäklar det var en riktigt riktigt rolig resa, och många roliga stunder har man haft även efter med en del av grabbarna. Tyvärr så är ju alla utspridda i landet så är svårt att ses, men man kanske ska ha en liten reunion =)

Malle - what a time...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0