Skönhetstips # 16...

Känner verkligen av att jag inte hunnit blogga lika mycket som jag brukar de senaste dagarna, jag börjar få abstinens. Jag gillar verkligen att skriva av mig, dela av mig av mitt jobb osv... Men samtidigt håller jag mig ganska anonym i bloggen så tror att jag ska införskaffa mig ett block och börja skriva alla djupa tankar där, typ innan man går och lägger sig. Skönt sätt att ventliera, sen vad man gör med blocket när det är fullt det får man se.

Tänkte att det var ett tag sen jag gav er ett skönhetstips.. så här kommer ett!

Skönhetstips # 16: Nagellack...

Ett av de enklaste sätten att se snygg och fräsch ut är att ha snygga, rena fräscha naglar. LÄngd spelar ingen roll, bara man ser att de är välskötta. Man behöver nödvändigtvis inte ha en massa färger, räcker med genomskinligt eller svagt rosa. Men gillar man, precis som mig, att ibland ta ut svängarna med nån mer rejäl, kanske till och med skrikig färg, så finns det ju mer eller mindre en djungel av nagellack där ute.
Jag tänkte att jag skulle lista mina tre favoriter, utan inbördes ordning.

Mavala:
Mavala´s sortiment är ganska brett, de har inte bara nagellack utan en rad olika produkter för naglar och händer. Krämer, kurer, verktyg osv.
Deras nagellack är billiga men riktigt bra, kostar ca. 40 Kr och kommer i en liten söt flaska. Färgerna är många, och här kan man hitta många olika roliga färger och nyanser, allt från det diskreta till det mer extrema. Matta som med skimmer i.
Den lilla flaskan är dessutom perfekt då du hinner använda upp nagellacket innan det blir gammalt.



Mist Sthlm:
Visst får även mitt kära mist en plats på denna lista. Deras sortiment är något mindre, och innehåller inga andra produkter än just nagellack, men kanske kommer det i framtiden.
Dessa färger är mer koncentrarade på rosa, rött och lila. Finns även en och annan mer extrem färg i orange och gul.
Priset ligger på 90 Kr, och då är det en ganska stor flaska du får.
Lacket har ett minus, och det är att det torkar ganska långsamt, men när det väl torkar så får det genast ett stort plus. Hållbarheten. Har aldrig förr testat ett nagellack som tål så mycket väta och slag osv...



Depend:
Sist men inte minst har vi märket depend. Depend har precis som mavala ett ganska brett sortiment. Även dom har krämer, kurer verktyg mm. Någon som jag verkligen fastnat för med det här märket, är kanske inte så mycket deras nagellack, utan deras nagalkurslack. Eller vad man nu ska kalla det... Finns nagellack för att motverka sköra naglar, naglar som delar sig, torra naglar osv osv. En produkt som jag speciellt fastnat för är den för sköra naglar, men även några av deras mer extrema vanliga lack.
Även dessa lack ligger runt 40-50 Kr, medans deras mer nagelvårdande lack är lite dyrare.



Att måla naglarna kan ju ta lite tid, men finns små knep för att få naglarna att torka fortare. Att utsätta naglarna för kyla genom kall luft eller vatten är ett sätt. Sen finns det även spray som man sprayar över nageln som gör att lacket "härdar" fortare.

Är du en sån som inte målar naglarna så ofta och ofta hittar nagellacket lite för gammalt. Segt och i allmänt dåligt skick. Häll i lite lite aceton, skaka, och lacket blir som nytt. Tänk på att inte häll ai för mycket, och att det inte går att göra för många gånger då lacket till slut inte kan torka som det ska. Dessutom blir det mer och mer utspätt för varje gång så det kan bli att du får måla fler lager, men du slipper i vart fall slänga lacket!

Malle - ger er ett litet tips så här på söndagskvällen...

Kommentarer
Postat av: Milli

Var kan man köpa Mist nagellack i Stockholm?

2008-10-02 @ 08:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0