Onsdag morgon...

Onsdag, lill lördagen är här. Inte för att jag får festa, men ni andra kanske får?!
Jag är verkligen inte alls bra, den här förkylningen bli bara värre och värre, så beslutade mig för att vara hemma idag. Inte alls bra, med tanke på att butiken måste vara stängd. Men jag måste bli frisk!

Har haft världens migränanfall i natt, feber och även om migränen och det värsta av febern är borta så mår jag nu illa som en gnu istället. Trött på att heeela tiden vara sjuk.
Det är nackdelen med att ha eget, du får vara sjuk, men du får inte vara hemma och bli frisk. Har haft butiken i lite över två år, och tror att jag totalt sett vart frisk kanske 2-3 månader av dom. Dels för att jag drog på mig nått, som sen aldrig riktigt har blivit bra för att jag inte får vara hemma, är jag hemma så är det en halv dag eller möjligtvis en dag. Men då har jag oftast jobbat natt kvällen innan så man är helt förstörd för det. Semester är också att glömma, kan säga så här, detta året har jag inte ens haft en bikini på mig, inte solat en enda gång, har inte badat på över två år, för att jag just det, jobbar!

Don´t get me wrong, jag älskar min lilla butik, att jobba där osv, men att ha eget (speciellt i Uppsala som är känt för att vara svårast att starta, eller ha företag i i hela Sveroge), det är fan ingen dans på rosor. Och I N G E N fattar vad man menar när man säger att det är jobbigt.
När en vanlig människa jobbar, så lämnar dom jobbet så fort de stiger utanför det (förutom tex. storbloggare, lärare), men som egen har du heela tiden ditt företag i huvudet. Du måste hela tiden vara representabel utåt, du måste tänkte på marknadsföring, bokföring, beställningar, problem som ska lösas, mail som ska besvaras, nya skyltningar osv osv osv... Listan kan göras jäkligt lång.
För även om man får tid hemma så går den tiden till att sitta med pappers arbete, oroa sig över den saken, tänka på den andra saken, lösa en tredje sak osv... Man vilar lixom aldrig.

Träffade en kille ute när jag jobbade för ett tag sen, Mr. D, skittrevlig! Han hade också eget, och för första gången kunde man verkligen prata om hur jobbigt det är, allt man oroar sig för, men framför allt hur ingen förstår att man kanske sitter en fredagskväll och svarar på mail, eller hur man sitter hemma lördagkväll för att fixa den där annonsen. Det finns alltid saker som ska bli gjorda och blir dom inte gjorda av dig så blir dom inte gjorda alls.

Gud vad jag flög iväg på ett sidospår där då.... =)




Malle  - ska göra frukost att äta i sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0