Bloggfenomenet...

Jag slås alltid av hur mycket läsare klagar på de bloggar som det faktiskt själva går in och läser. De skriver om fel saker, har fel åsikter, skriver för mycket eller skriver för lite. För mesigt eller för upprörande. Aldrig så verkar det duga åt läsarna.

Att gå in på någons blogg är alltid frivilligt. Att själv klicka sig in på någons blogg, skriva någon dum kommetar om att den är dålig är så.. såå... patetiskt. Man har alltid ett val att vänta sig till det lilla krysset uppe i det högra hörnet om innehållet i någons blogg inte skulle falla en i smaken. Men varför klaga.
Likaså så slutar folk läsa någons blogg om den skulle glömma blogga en dag, eller någon dag kanske bloggar lite mindre. Hur kommer det sig egentligen?
Varför ställer främmande personer krav på varandra i bloggvärlden.

Att tex blondinbella, kenza och co får kritik om dom uppdaterar dåligt eller inte "håller måttet" med skrivandet kan jag till viss del förstå. De tjänar enorma summor pengar på oss läsare, och då tycker jag ändå att man ska ge sin publik det dom vill ha. Men alla dessa som bloggar för att det är skoj, som inte tjänar pengar. Vem är det som säger att de måste uppdatera hela tiden, hela tiden skriva spännande osv... ibland har man inte tid. Bloggare är inte några maskiner som sitter och spottar ut roliga inlägg, utan det är vanliga människor med liv. De har jobb, skola, vänner, fritidsaktiviteter som ska hinnas med och då och då så hamnar nog alla i en liten skrivtorka..

Jag har som tur är aldrig fått någon elak kommentar, men min blogg är heller inte så stor. Och jag känner heller inte av pressen att hela tiden uppdatera, även om det märks direkt på läsarantalet om man uppdaterat dåligt nån dag.

Det jag vill komma till är att jag tycker alla ska ta och chilla lite mer här i den stora bloggvärlden, respektera att folk har ett liv utanför bloggen, utan datan. Och passar det inte, gå då inte in på den bloggen igen...



Malle - jaha, nu fick jag ur mig lite utav det där med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0