Skönhetstips # 18...

Tänkte bjuda på ännu ett litet tips så här innan jag ska hoppa in i duschen för att sen slänga mig i sängen och sova som en klubbad säl!

Skönhetstips # 18: Vatten...

Ett av de absolut bästa skönhetstipsen är både billigt och lätttillgängligt. Nämligen vatten, massor av vatten.
Något som jag själv slarvar väldigt mycket med då jag verkligen HATAR vatten. Men har blivit mycket bättre på att dricka vatten, och märks verkligen en tydlig skillnad.
Att vatten är nyttigt för huden har nog de flesta hört, men det är även nyttigt för hår och naglar, ja egentligen så är det ju nyttigt för hela kroppen, men ni fattar vad jag menar. Att dricka ca 1 - 1,5 liter vatten om dagen gör verkligen underverk för ens skönhet.

MEN, det finns faktikst ett stort men här. Många vet inte om att det är "farligt" att dricka fööör mycket vatten då njurarna kan balla ur och ta ganska stor skada. Så drick vatten med måtta!



Malle - dags att hoppa i säng snart....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0