Livet...

Nu kommer ett jävligt konstigt och djupt inlägg.. har mest tråkigt och är allmänt trött, så var god bortse från detta inlägg fullt av babbel av prima nonsens... =P

Satt och surfade lite på Facebook. Hamnade bland diverse polers, vissa gamla andra nya, vissa man har bra kontakt med andra man har mindre kontakt med.... sen så kom jag in på ett av mina ex sidor. En som jag inte alls har någon kontakt med nu... men är inte det hela grejen handlar om.

Kom att tänka på det hur mycket ens val formar ens liv. Att vissa personer får ens liv att se ut på ett visst sätt. HUr hade mitt liv sett ut om jag tex haft en annan bästis när jag var liten, hade jag haft andra drömmar, hade min personlighet varit annorlunda. Hade jag ens jobbat med det här?
Likadant gamla förhållanden, tänkt om jag fortfarande varit ihop med Mr. J tex, hade jag bott här då? Om jag vart ihop med Mr. D fortfarande, hade jag bott i Sverige, för att inte tala om Mr. M, hade jag levt livet i södra spanien nu?
Är lite läskigt att tänka så. För genom vissa personer har man träffat andra som har kommit att betyda väldigt mycket för en. Så hade man inte träffat person A så hade man kanske aldrig träffat person B oc C...
Om jag inte utbildat mig till makeupartist, vad hade jag utbildat mig till då. Hade jag fortfarande bott hemma, hade jag träffat de vänner jag har idag, osv osv... frågorna blir många...

Och nu är jag yr i huvudet... =P

Är kul att tänka så där ibland, men det enda jag egentligen kan komma fram till att alla val jag gjort i livet, alla de personer jag träffat, platser jag besökt, har format mig till den jag är, och som det känns just nu så vill jag inte ändra eller byta bort någonting. Jag hade kanske varit en jättehemsk människa (eller kanske superduperlycklig för den delen) om livet tett sig på ett annat sätt....

Brukar ni tänka så ibland?

Malle - ber om ursäkt för detta dravel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0