Kära lilla tre...

Jag sjuder skulle man nog kunna säga just nu. Eller nä, jag kokar nog fan.
Jag har tyckt jättemycket om tre hela tiden, deras företagsabonnemang är helt suveräna, deras priser likaså. All personal jag träffat/pratat med har varit supergulliga och hjälpsamma till max, tills för nån vecka sen.

Jag har bytt abonemang från ett privat telenorabonnemang till ett företagsabonemang hos tre. So fa so good. Men sen så skulle jag ju flytta över mitt abonemang eftersom jag inte bara kan byta nummer hur som helst då jag som företagare skulle få ett helvete att säga till alla att jag bytt nummer. Det är helt enkelt inte ett alternativ. Dessutom skulle det innebära nytryckta visitkort och hela den biten.

Men men, ringer då för att säga till om nummerflytt, får då veta att det går inte att göra i butik eller över telefon utan att dom ska maila en fullmakt till mig som jag måste fylla i och posta. Ok, visst även det kan jag köpa. Det skulle ta upp till 8 dagar från det att jag postat brevet att få nummret flyttat.
Går lite mer än två veckor, ringer för jag undrar va det är som händer då just ingeting händer.
Får då svaret, ja men den fullmakten har vi stoppat, eller inte godkänt. Jaha? Bra att ni ringer och säger det då??!!
Irritationsgrad 3,
Tydligen så hade jag bara skrivit under på ena halvan av pappret jag var TVUNGEN Att skriva på båda trots att det var jag som gav mitt egna nummer till mig själv så var jag fortfarande tvungen att skriva under på att jag släppte nummret och att jag tog emot det.
Irritationsgrad 5,
Ber om att att få godkänna det över telefon då det endå bara handlar om mig, hade jag tagit nummret av någon annan har jag full förståelse för proceduren. Men det funkade inte alls så utan de skulle maila en till fullmakt till mig som jag kunde posta in. Och fick väl göra det då, det var i början av förra veckan.
Rinde då nyss för att fråga varför inget hänt denna gång, och Surprice Surprice, fullmakten och ordern hade fastnat i systemet.
Irritationsgrad 7,
Men det var lätt fixat och hon skulle fixa så att ordern gick iväg på en gång. Jag skulle få ett bekräftelse sms där det stod att ordern kommit fram och ett datum då nummret skulle flyttas över. Frågade då lite nyfiket hur lång tod det skulel ta... ja max 5 dagar. Jaha, så då ska man vänta i 5 dagar till...
Irritationsgrad 9,
Fick nyss mitt sms, och där står det att flytten gör den 13 october, alltså om 10 dagar!!!!!!!

Blev jäkligt irriterad på tjejen i kundtjänt och frågade va fan de höll på med, då jag sa att jag har fått informationen om att det ska ta MAX 8 dagar om att flytta nummret. Att de inte ringer när fullmakten blir stoppad och att jag flyttar det för att ja verkligen måste. Mitt andra abonemang är avslutat och skulle kunna ha slutat betala för det för två månader, men tack vare deras inkompetens så har jag fått två extra fakturor därifrån, fakturor som jag egentligen inte skulla ha fått.
Eftersom det finns folk som inte kan mitt nya nummer så använder jag den gamla mobilen för att dels ringa upp och smsa tillbaka till folk som inte kn mitt nya nummer. Deras misstag har kostat mig en massa pengar!

IRRITATIONSGRAD 100000000

Är måttligt glad... ska faktikst sätta mig och skriva ett surt litet mail, och be om att de drar av en kompensationssumma från min nästa faktura från dom. De har trots allt kostat mig mer än 1000 spänn...



Sådär... nu ska jag trösta mig med att fixa lite skitsaker här på jobbet. Behöver kanske inte påpeka att det är måttligt roligt att vara på jobbet när man har influensa?

Malle - sjuk och arg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0