Get of the phone...

Försöker ringa mamma men är ju bara upptaget hela tiden. Vem är det som hon pratar så länge med egentligen, gissar på att det är pappa då det är upptaget där med.. =P

Jaha, då har man snart gjort sitt hör på jobbet idag. Måste hinna hem, lämna lite saker, hämta lite saker, byta byxor samt köpa biljetter innan tåget går 10 över 5. Jag är hungrig så ska bli nice att gå på restaurang.

När vi var små hade vi alltid en liten onsdagsritual med familjen. Hur mysigt som helst. Varje onsdag gled vi nämligen ner till Ängby krog, käkade middag hela familjen, satt och snacka om allt och inget, skola jobb osv.
Började väl fasas ut när brorsan va ganska liten och när restaurangen bytte ägare.
Jag och syrran käkade VARJE gång oxfilé, pommes och bearnaisesås. Kyparen tog inte ens beställningar från oss, de gick ut i köket och började direkt. Till efterrätt blev det oftast glass eller bananasplit.
Kan verkligen sakna det. Grymt roligt. Vi hade verkligen bra kontakt alla i familjen då, inte för att vi inte har det nu. Men nu har ju jag och syrran flyttat hemifrån, bor i olika städer. Mamma och pappa bor mitt emellan. Vi ses helt enkelt ganska sällan. Alla i vår familj har pluggat, jobbat på heltid vilket gör att det blir svårt att få tiden att räcka till.
Något som jag verkligen kan rekomendera till alla familjer, visst alla kanske inte har råd att gå på fin restaurang en dag i veckan. Men kanske ett kebabhak, eller varför inte sätta sig några timmar på ett fik nån dag i veckan. Är det fint väder (läs sommar och varmt) så kan man ju baka nått och sen gå ut och sätta sig ute. Perfekt!

Nä nu ska jag packa ihop, stressa hem en snabbis, och sen bär det av till El Stockholmo!



Bild: Bestofnordic.se

Malle - på språng, håll tummarna för mig nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0