Djurplågeri...

Finns det något som jag verkligen I N T E tål så är det barn och djurplågeri. Djur och barn ska man helt enkelt inte ge sig på. Det gör mig nått så fruktansvärt förbannad. Skulle nog lätt kunna slå ihjäl någon som flådde djur levande, om jag fick tag på en, skulle dessutom göra det långsamt och extremt plågsamt. Och allt med ett stort, brett leende på läpparna.
Jag vet, det gör inte mig så mycket bättre. Men jag kan försvara mig bättre än djur. Djur ger ofta en ofantlig kärlek till sina nära, trots avskyvärd behandling så finner dom sig ofta i det för att tillfredställa sin ägare.
Hur en människa ens kan vara så himla tom inuti att de kan se djur plågas, timme efter timme tills dom till slut dör av ren utmattning och smärta är för mig helt jävla (pardon my french) obegripligt. Jag skiter i om man är fattig, behöver de lilla summan pengar det ger. Man ger sig inte på djur eller barn.
Att flå djur levande, slå ihjäl sälungar, låta djur svälta till döds, anordna djur-fighter, det är inte bara otroligt onödigt, det är fruktansvärt grymt.

Visste ni till exempel att Rodeo är en sport full av sjurmissandel, de slår, misshandlar och kväver hästarna till döds. Vad har hästarna gjort dom, förmodligen bara tjänat de troget på deras så gårdar, gjort som de blivit tillsagda och gjort det med kärlek.
Att ett så stort företag som Coca Cola kan vara en av huvudsponsorerna av rodeo är för mig helt obegripligt.

Jag undrar vad dessa människor känner. Tycker de att det är balla för att de slår ihjäl sin hund för att den inte satt exakt då de bad den göra det. Känner man sig stor, stark och manlig av att misshandla en häst till döds under 10 minuter?
Fyyyyyy faaaaan vilken liiiten, patetisk människa man är om man gör sånna här saker.

Var en man, låt bli!

Nu är jag så jävla förbannad så ska sluta här och försöka göra nått annat....

Malle - fyyyyyyyyyfaaaaaaaaan för dessa människor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0